Mina 30 bästa

Tack gulliga Sofia och Sara för att ni skickade den här skojiga till mig!

  • Löparsko: Har egentligen ingen aning. Gillar mina Saucony Triumph och innan det har jag bara haft olika Asics. Tar de som Löplabbet säger… sån är jag.
  • Macka: När riktigt gott, vitt surdegsbröd ställs fram på restaurang blir jag lycklig. Gärna grillat. Hellre det än macka faktiskt.
  • Sportbh: Champion, alltid Champion. Mysko, har inget annat plagg från dem. Tycker att det är extremt svårt att hitta bra, de flesta är elastiska. Den här D-kupan säger: hahahahahahahahaha till det.
  • Resa: New York julen 2012 var min roligaste hittills och vilken som helst till vart som helst i USA står högt på önskelistan. Och i jul ska vi till Karibien! Fest.
  • Champagne: Vilken som helst. Vilken som helst.
  • Shapetights: Casall AR2 7/8. Älskar längden, plus snygga.
  • Juice: Brämhults jordgubb-lime och egen med selleri, gurka, citron och päron.
  • Podcast: Oj, inte lyssnat på länge. Vill dock tipsa om Maratonpodden som är nördig och bra. Särskilt avsnittet med Evy Palm.
  • Skida: Banana skids, helst i bastun så att de blir mjuka.
  • Hösttights: Shorts tills det blir isvindar. Sen tar jag fram mina Nike Filaments som är sååå mjuka och sköööna och varma. Och har bra ficka i svanken.
  • Tesort: Pukka och Yogitea gör de enda teer jag kan dricka. Allt annat är beskt och blä. Peppermint & licorice samt Choco är favvos.
  • Vatten: Precis som det är. Ur stora glas. Älskar vatten. Ok, ett par limeklyftor livar upp.
  • Bil: En som startar och inte stannar på Ölandsbron. Gärna stor och svart. Och som har automatlåda, fattar inte varför folk envisas med att köra med manuell? Som att ha fast telefon, enbart. Märkligt.
  • Guilty pleasure: Nästan all min musik är guilty pleasure, alltid rädd att någon ska se vad jag lyssnar på. Älskar chiclit också. Usch. Men är ju trots allt uppvuxen på en bruksort. I en husvagn. Skoja.
  • Skidsockor: Är det skillnad mot andra sockor eller? Jag vill gärna använda sockor men har inga. Skulle välja några väldigt ulliga. Älskar ull.
  • Efterrätt: Allt som är sött? Älskar efterrätt, inget är lyxigare än att avsluta en bättre middag med en bit cheesecake eller bär och grädde, mmm. Obs, jag tar förrätten också, en måste inte välja. Har två olika magar som tur är. En särskild för sötsaker.
  • Väst: Väst? Typ sånt som män har när de gifter sig i kyrkan? Jag använder inte väst. Dunväst möjligen.
  • Myströja: Min killes jättestora hoodie från AIK-shoppen. Alltid full med chokladfläckar, fattar inte hur de kommer dit…
  • Pasta: Fylld och färsk. Mmm.
  • Träningslinne: Drop of mindfulness med inbyggd bh, både Spaghetti top och gamla Candle light. Stadiga och fina.
  • Värmeplagg: Stickad poncho. Har nästan alltid hemma.
  • Frukost: Varierar hela tiden. Men bovetegröt med ägg och mjölk är fasen smashing. Med massa färsk frukt till.
  • Hörlurar: Springer gärna med Urban ears när det är lite svalare. Måste hitta ett par trevliga inears också.
  • Gymskor: Nike Free TR och mina lyftarskor.
  • Reflexväst: Vilken som helst som är liten och inte fladdrar omkring. Behöver ny i år.
  • Jeans: Acne. Alltid. Är ypperligt förtjust i svenska märken överlag.
  • Pannband: Vet inte om det räknas som pannband, men Buff är en riktig vinterbästis.
  • Lax: Salmalax, rå.
  • Träningsapp: Nike trainingclub är alltid, alltid lysande. Funkar jämt och överallt.
  • Löparjacka: Har en jättefin tre år gammal från Röhnisch (jag i mitten här) som jag fortfarande alltid blir glad av.

Med förbehåll för att jag inte har en blekfet aning om vilka som redan har gjort listan, skickar jag den hoppfullt vidare till Smaljeansen!, morsorna på Moveitmama samt Linas goda.

Kram!

25 reaktioner på ”Mina 30 bästa

  1. Är på jakt efter bra 7/8 tights, och googlade de du skrev om. På bilderna på Sportamore ser de långa ut? Upplever du dem lång, eller just som 7/8? :-)

    Grymt kul och bra lista!

    Gilla

  2. Åh vilken superkul. ÄLSK på din lista, och på idén att jag skulle dra ihop en och utmana er, nu har jag fått massa ny kul info om mina favvobloggerskor! Och att jag inte tänkte på DOM-linnet, det är nog mitt bästa också faktiskt!!!

    Gilla

  3. Att köra bil med automatlåda är som att köra leksaksbil – inte på riktigt! Fnissade till lite där på olika magar för olika ätbara saker, när jag var liten pratade jag om att jag hade olika rör: matrör, glassrör, godisrör osv. Himla praktiskt, och ja jag kör på det än idag.

    Gilla

  4. Det där med fler magar så sötsaker alltid får plats, kan det vara nåt värmländskt? Är från Vålberg och min pappa har alltid hävdat att efterrätten har en egen mage :).

    Gilla

    1. Haha, min mamma (som visserligen inte är från värmland men bott här i 25 år typ..) sa också alltid så när jag var liten! Det finns alltid plats för lite glass i efterättsmagen! :)

      Gilla

Säg nåt!