Mina första lyftarskor! Recension av Reebok Crossfit Lifter Plus

DSCN1522 Alltså. Som jag har porrsurfat och dreglat och funderat. Innan jag slog till mina första lyftarskor. Det var länge alldeles självklart att Adidas Power Perfect II skulle få leva med mig. Tills jag plötsligt spontanköpte Reebok Crossfit Lifter Plus. Och jag älskar dem!

+

  • De är stadiga och stabila, ger suverän balans. Har aldrig stått så tryggt i knäböjen.
  • Snygga (från sidan i alla fall…).
  • Otroligt sköna och går att forma efter foten.
  • Slipper viktskivor under hälarna eftersom de ha platå bak (jobbar självklart vidare på min rörlighet också!).

  • Att det står crossfit på ena remmen. Jag pysslar inte med crossfit (även om jag ofta skulle vilja). Tycker att det ser fånigt ut. Men – det kan jag leva med (Tip-ex, någon? :)).
  • Att de ser ut som bowlingskor ovanifrån…

Tja. Ibland är det inte så dumt att vara materialsportare.

Innan jag köpte skorna var jag tyvärr rädd att det skulle kännas pinigt att ha dem i gymmet. Mitt lyftarsjälvförtroende är ännu inte så högt som jag skulle önska – alltså, jag känner mig supertrygg med stången, men min egen lilla perfektionista på axeln påpekar ibland att jag fortfarande lyfter väldigt lätt.

Men. Så här tycker mitt vettigare jag: det är pinigare att vara den som tycker att det är pinigt. Dvs, jag vill ej vara människan som avstår från något jag egentligen vill för att jag bryr mig om vad andra tycker. Särskilt som de troligen inte… tycker nåt alls.

Behöver motionärer verkligen proffsutrustning? Tja. Jag skulle ju inte ta en löptur i gummistövlar precis.DSCN1554

9 reaktioner på ”Mina första lyftarskor! Recension av Reebok Crossfit Lifter Plus

  1. Haha, vad jag känner igen det där med att känna sig lite märkvärdig eller uttittad i lyftarskor! Kände precis detsamma för ett par år sedan när jag köpte mitt par. :)

    Å andra sidan var det samma första gången jag testade FiveFingers, eller ens någon ny och lite uppseendeväckande övning första gången…

    Kul att skorna verkade najs. Själv har jag just Adidas Power Perfect 2 och är nöjd med dem med.

    Gilla

  2. Du är en förebild! Gymmen behöver fler som du – som vågar lyfta rätt på sin egen nivå. Heja!! Själv kör jag i helt platta skor (Reebok Crossfit Nano 2.0). Skulle gärna ha ett par lyftarskor, men plånboken gjorde att jag fick kompromissa och dessa funkar att köra all crossfit i. Och jag gillar dem även i gymmet.. :-)

    Gilla

Säg nåt!

