Hur dynamisk yoga gör dig svinstark – träningstips

20140710-183922-67162110.jpg
Jag har inte tänkt ut någon plan för mina löplediga dagar – på semestern rör jag på mig mest hela tiden utan att tänka på det och det räcker rätt bra.

I dag råkade jag dock påminnas om träningspasset som en gång gjorde mig hooked på riktigt på dynamisk yoga. Ögonblicket som fick mig att fatta att yogisarna muskler måste vara gjorda av STÅL.

Leah Kim för Nike Training Club. Det här passet är så tufft, utmanande och GIVANDE att jag verkligen vill utmana dig att testa det. Det fick mig att köa för hennes klass på Nike Blast 2013 – bär den upplevelsen i mitt hjärta än.

Varning för att bli beroende av att köra passet om och om igen för att banne mig sätta den dära sidoplankan med foten rakt upp mot taket! Finns i den fantastiska NTC-appen som rent av är gratis. Du kommer inte ångra dig om du laddar hem den!

Klarar du den här yogakvarten utan att skala, vila eller skratta ihjäl dig åt din egen bristande balans i den hundraelfte sidoplankan?

Grattis. Då är du SÅ min hjälte, för det är en galen kvart! Snälla berätta om du gör den!

Tränar du mer eller mindre på semestern? Jag ligger nog ungefär lika, men mer utpytsat när jag är ledig.
20140710-183922-67162381.jpg

8 reaktioner på ”Hur dynamisk yoga gör dig svinstark – träningstips

  1. Bra tips! Jag körde den både i förrgår och igår och det kommer bli många gånger till i sommar. Fruktansvärt jobbig på ett helt underbart sätt. Värsta övningen är L-handståendet, klarar varken att stå en minut eller ha händerna så nära väggen som man ska.

    Gilla

    1. Åh vad roligt att höra! Och jotack. Fösta gången jag gjorde L:et… jag blev så sänkt! Ser ju inte så svårt ut, eller hur?! Men jo. Dessutom tillsammans med allt det andra – mina armar är slut resten av dagen. Det är därför jag älskar det där passet. Benen får så mycket annars, det här känns verkligen som balans. Tack snälla för att du berättade om din upplevelse!

      Gilla

  2. Jag tränar absolut mer. Mer energi, mer tid och även mer tid till vila och återhämtning gör att jag gära kör lite bonuspass. Mest flr att jag älskar att träna.
    Nen vi målar huset och bygger altan också, så det blir en hel fel vardagsmotion också. Men då kan man njuta av allt det där man vill, vinglaset, glassen och grillkvällar utan att ha någon sämre form efter sommaren. Jag brukar snarare vara i bättre form i augusti/september eftersom stressen minskar under sonmaren och det är min värsta bov.
    Jag skulle förresten inte klara nåt i ditt nämnda pass ovan, men jag är glad ändå :)

    Gilla

Säg nåt!

