Så enkelt är det att göra eget nötsmör

Oh, happy day! Så snart jag slog upp ögonen i morse kände jag att något var förändrat. Huvudet kändes cirka 30 kilo lättare – det är så här det ska vara! Extremt nöjd. Visste också genast att jag skulle ta en vilodag till för säkerhets skull. Jag tjänar inte på att chansa.

Vill förresten tipsa er om hur extremt enkelt det är att göra eget nötsmör. Videon nedan gjorde jag förra året och jag följde mina egna instruktioner i måndags när jag gjorde hasselnötssmör igen. Det är min favorit! Receptet funkar dock för alla sorters nötter. Så, på en minut kommer du att inse att det är nästan lika enkelt att göra som att köpa.

Kram!

 

10 reaktioner på ”Så enkelt är det att göra eget nötsmör

  1. Åhh nu blev jag sugen!! Älskar göra eget nötsmör, är så gott precis nygjort när det är lite ljummet .. Har även blandat i lite kakao i hasselnötssmör, blir som nutella!! :P

    Gilla

  2. Eget nötsmör är ju så enkelt. Jag blandar det med kakao och lite mjölk till barnen så får de doppa äppelklyftor i det, snacka om att de tycker att de äter godis ;)
    Och nu fastnade jag i dina filmer på youtube. Alltså, dialekten känns ju så hemma, fast det vore ännu roligare om du bytte ur ”super-” mot ”gôr-” Men det kanske bara är jag det :D

    Gilla

Säg nåt!

