Inbäddad i skimmer

froken-drivkraft

Klockan är strax före 07 och det känns som att jag är den enda i världen som är vaken. Rätt många andra här i stan kom kanske nyss hem efter en rolig natt. Själv bröt jag upp från en cocktail strax efter midnatt för att spara energi till ännu en dag på Yoga games. Oklart om jag lyckades – oavsett sömn värker kroppen både här och där efter gårdagens fem klasser…

Men, det spelar ju liksom ingen roll. Hela jag är som inbäddad i glitter och ljus. Det känns rätt lätt att gå upp en morgon som den här.

Jag har planerat för en kort yogadag i dag. I den bästa av världen orkar jag tre klasser – men jag blir inte besviken om det bara blir en. Så är det med flerdagskonvent tycker jag, ingen vill missa dag 2 men den har alltid ett litet flor av bakiskänsla över sig. På ett lugnt och skönt sätt. En gör det en kan och har lust med. Resten av tiden kan en alltid titta på.

Här uppe till höger på scenen ser du den strålande Fröken Drivkraft, Johanna Alvin, som assisterade den sista klassen som jag var på igår. Då var jag så trött att jag knappt kunde ta emot instruktioner – ändå kunde jag förstås inte låta bli att gå dit. Visst är det underbart med människor som strålar så där!

Jag hoppas att din söndag känns lika skimrande som min.

IMG_2158
Pepp_grrl_86

IMG_2159

18 reaktioner på ”Inbäddad i skimmer

  1. Åh, vad härligt! Själv laddar jag för yogagames i Gbg i april – längtar! Har inga planer på att orka mindre än fem pass båda dagarna.. ;)

    Gilla

Säg nåt!

