Cashewdryck

cashew-dryck 

I morse testade jag för första gången den här cashewdrycken som låg i min goodiebag på Yoga Games. Snygg! Och god. 

Jag tycker att en ska vara medveten om att en betalar för i första hand vatten, ett par procent nötter (tre i den här) och ett par olika tillsatser när en köper en sådan här dryck. 

Personligen är jag helt okej med det, det är en smidig och god produkt och det passar mig utmärkt att kunna köpa när jag inte hinner göra egen. Är trots allt inte husmor på femtiotalet. Vill inte vara det heller. Men jag tycker att en ska ha koll på läget och innehållsförteckningen, det tycker jag alltid, och ha en medvetenhet runt vad en köper.

Cashewmjölk har jag förresten aldrig gjort själv, det blir ofta mandel för mig. Men smaken var verkligen god så nu är jag peppad att göra egen!

Här nere beskriver jag på typ en minut hur du enkelt gör nötmjölk själv hemma. Enjoy!

Vilken är din favoritnötmjölk?

8 reaktioner på ”Cashewdryck

  1. Jag köpte kokosdrycken nyss. Som inte smakar kokos alls. Skittråkig o nu vet jag inte vad jag ska göra med den. Blir nog en ugnspannkaka.

    Gilla

  2. Vet inte hur många procent det blir i det man gör själv heller. Man silar ju bort det mesta av nötterna. Men man slipper ju tillsatserna i alla fall. Har bara provat pistagen från gogreen och var väl inte helt övertygad. I alla fall inte som dryck. Sen gör sig ju allt bättre i smoothieform eller i chiagröten.

    Gilla

Säg nåt!

