Nytt poddavsnitt: vad har hänt sedan senast?

jeanna ullén, veronica jäderlund, helt organiskt

Nu kan du äntligen lyssna på det senaste avsnittet av Helt Organiskt! Där pratar Vevve och jag om vad som har hänt sedan i somras, när det senaste avsnittet kom.

Och ja, massor har hänt. Vevve har sagt upp sig, blivit yogafröken och redan börjat fundera på att utbilda andra. Och själv har jag haft en ganska lång yogasvacka, det vet du som läser här redan.

Att publicera det här avsnittet känns inte helt enkelt för mig, för jag hör själv hur jobbigt jag tycker att det är att prata om min yogasvacka. Kanske särskilt med Vevve, vars resa är ganska tvärtom. Men, så här kan det också vara att vara en yogini ibland! Det är banne mig inte enkelt hela tiden och jag blir arg när jag tänker på pressen som jag ibland lägger på mig själv. Bort med den!

Happy lyssning! Finns i Podcaster/iTunes samt motsvarande hos andra mobiltillverkare. Du kan också lyssna här.

14 reaktioner på ”Nytt poddavsnitt: vad har hänt sedan senast?

  1. Det är ju någonting med Yoga alltså. Jag har ju testat några gånger i omgångar och känner ingen som helst press från andra att vara bra eller så.Jag har ju alltid bara gjort det själv i vardagsrummet typ och är inte ett smack inne i yogavärlden så att säga.
    Men det är som att själva yogan har något inbyggt i sig när det gäller det där. Varför är det så många som tror och bör och måste när det gäller yoga? Det kanske är för att det handlar mycket om (vild slutsats från min sida) att utveckla sig själv på kuppen och det är ju som vi vet smärtsamt när knoppar brister (haha, jag råkade skriva kroppar först, vilket ju också hade passat in i mitt fall ;).
    Nåja – skit i press & sånt – kör om du vill eller gör något annat som gör dig lycklig!

    Gilla

  2. Ska absolut lyssna. Och du, även om det är jobbigt att prata om så tror jag att det är så himla bra och nyttigt, dels för dej själv och dels för andra. Det är så skönt att höra att allt inte går precis så där spikrakt som en tror för alla andra. Alltså, inte för att jag gillar att glädjas åt andras motgångar men för att det blir lite mer realistiskt och som livet verkligen är. Själv har jag haft en ganska rejäl löpsvacka, som jag bokstavligen håller på att springa mej ur nu, och jag förstår dej, en vill liksom bara att det ska vara en framgångssaga hela vägen men så är det ju nästan aldrig och det kanske är just det som gör det till en framgångssaga i slutändan?

    Gilla

  3. Hej yogasvacka! Känner mig ibland så kass när jag står i min yogareception, omgiven av flitiga glada yogare, som frågar hur det går med mitt eget yogande. Ja jag har ju inte yogat sedan…. 28 oktober! Det har blivit så jobbrelaterat för mig. Men till slut känner jag bara äsch, jag hittar väl tillbaka så småningom. (Pratar om mig själv eftersom jag inte har hört podden än, hehe)

    Gilla

    1. Det är ju en så gullig fråga egentligen, hur går det för dig liksom, men vad menar frågeställaren egentligen? Va? Haha. Håll emd om att fråfgan egentligen är lite konstig. Går det bra, går det dåligt och i så fall – vad är det?

      Gilla

  4. Å vad roligt! Laddar ner direkt! Vad yogasvackan anbelangar…. take it easy, var sak har sin tid. Gör det som känns bra. För eller senare hittar du tillbaka. Eller så hittar du något annat som du trivs bättre med. Livet är för kort för borden och måsten.

    Gillad av 1 person

Säg nåt!