Vad är grejen med mjölk?

latte-beroende

Vad ÄR grejen med mjölk? Minns ni min mjölkdetox i somras, när jag slutade med kaffe i mjölken (på riktigt – det är så jag dricker kaffe. En skvätt kaffe i jättemycket mjölk) och allt vad det var för att jag hade fått så dålig hy?

Well, nu är jag sååå fast i latteträsket igen. Och gudarna ska veta att en riktig gokaffe gör mig så lycklig – men det känns lite sunkigt när det blir tre om dagen. Och naturell yoghurt. Och grekisk yoghurt. Och ost.

Vad är grejen? Mjölken bara förökar sig i kylen! Är det kombon lite sött och fett? Eller bröstmjölksminnen? Eller… va?

Nä. En tripp om dan. Det är vad den här junkien borde öva på att hålla sig till. Puh.

19 reaktioner på ”Vad är grejen med mjölk?

  1. Kan det vara ett sånt där skevt sug som egentligen kommer från ett annat behov? Hur fyller du på med kalcium i övrigt? B vitaminer? D vitamin? Ibland får jag känslan att min kropp försöker få mig att äta grejer jag behöver, men att suget tar konstiga vägar…

    Gilla

  2. Haha jag dricker också kaffe med sjukt mycket mjölk pga gillar egentligen inte kaffe men har insett att det är väldigt bra för att inte känna sig trött! Jag har dock prövat med typ nötmjölk och det var helt okej. Kanske inte lika gott, men helt klart drickbart!

    Gilla

  3. Just mjölken har jag också jättesvårt att släppa. Lite konstigt eftersom jag inte ens gillar att dricka mjölk rätt av? Men just i kaffet.. Till kaffet har jag testat ALLA alternativ: havre, mandel, kokosmjölk o.s.v men det slutar alltid med att jag återvänder till vanlig mjölk. Har egentligen etiska betänkligheter kring det där med mjölken också men sticker huvudet i sanden på den punkten..

    Gilla

  4. Älskar också latte, men min mage avskyr det. Så någon gång är det värt det, men oftast inte. Jag fixar nästan ingen mjölk, kör på ost och lite smör i kosten (och choklad) annars har jag rensat ut allt.
    Vet inte varför min mage reagerar som den gör, tror inte jag har nån allergi. Har dock äntligen tagit tjuren vid hornen och ska gå på en koll på vårdcentralen på fredag. Stålsätter mig redan, avskyr att bli bedömd av läkare, vilket är det jag känner att jag blir. Inte riktigt blir hjälpt utan får bara en massa pekpinnar fast de inte har någon aning om hur man lever liksom.
    Hoppas det inte är allergier iaf, eller kanske lite bra om det faktiskt är det flr då vet man. Hej hej tudelade känslor liksom ;-)

    Gilla

Säg nåt!

