Hej då, otillräcklighet

jeanna

Jag kanske ska understryka att jag inte alls har tänkt sluta skriva här. Däremot har jag länge känt att nåt att fel mellan mig och bloggen och nu tror jag att jag börjar fatta vad.

Att jag liksom har funderat mer på hur den borde vara istället för vad jag har lust att skriva om, till exempel. För snygga foton är inte viktigast i världen för mig och inte ett visst antal uppdateringar per dag heller. Det är lätt att falla i fällan av borden och andra gör ju, men det har inget med mig att göra. Däremot skapar det en helt onödig stress.

Tänk att det ofta är så. Att när det känns som att skorna skaver, ja då passade de visst inte så bra. Hur snygga (och bekväma!) de än var på någon annan.

Nu är det jag som går till Vagabond och väljer om.

Att applicera på valfritt dåligt samvete i valfritt liv. Värt det? Troligen inte. Om det är det: gör nåt åt det.

Och så börjar jag Mitt Nya Bloggliv med att stjäla Saras måndagslista, för den tyckte jag genast om:

1. Vad ser du fram emot den här veckan?

Massor! I morgon åker jag till Köpenhamn för att lära av kollegerna som arbetade med terrordåden för ett par månader sedan. Tror att det blir min bästa jobbresa någonsin. Och när det blir helg, ja då åker jag till Götlaborg och yogar med min mamma och några hundra till på Yoga games. Längtar ihjäl!

2. Vilken var den senaste bloggen du började läsa?

Jag har inte riktigt börjat läsa någon blogg på väldigt länge, det känns urbota trist. Läsa bloggar är annars min bästa avslappningsgrej, men i vår har jag inte riktigt prioriterat det. När jag vill bli riktigt glad väljer jag hur som helst Frans eller Hanna. Och så tycker jag jättemycket om Joanna Swica på Instagram. Tycker överlag om när Instagram används som mikroblogg. Tipsa mig gärna om starka, tuffa kvinnor av Swicastuk att följa!

3. Ska du laga någon härlig mat den här veckan kanske?

Nä, det blir nog inte mycket hemmagjord mat eftersom jag mest är på resande fot. Bre ostmackor?

4. Säg en grej du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan!

Yoga games! Mamma! Åh… (Jo, mamma är visst en grej, det är ju ett substantiv! :))

5. Innan vi gör måndag på riktigt, vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?

Ljus. Jag gör så gott jag kan för att låta ljuset stråla in i mig. Älskar de långa kvällarna! Att de äntligen är här.

Svara gärna på en eller flera frågor här nere! Så nyfiken på vad som händer hos dig.

Bliss på er!

25 reaktioner på ”Hej då, otillräcklighet

  1. Jag saknar dig hörru! No pressure … Släpp prestationsprinsessan, var dig själv. Vi som läser gillar DIG, för den du är och för det du skriver. Inte för någon annan vi vill att du ska vara, eller skriva som – har en den önskan får en läsa en annan blogg.

    Jag gillar dina inlägg, de är genomtänkta och spontana, ibland t o m i samma inlägg. Precis som jag tror att du är och precis som jag tycker att jag är – och det är precis det jag gillar. Igenkännandet, känna att ”ja, så tycker jag också” eller ”hon har rätt, jag borde fokusera mer på en sak eller fokusera mindre på nåt annat” eller ”vad härligt att hon fick en bra helg/löprunda/yogatimme/måltid/fika/jobbdag/whatever”.

    Gilla

    1. tack fina Lotta, du är så bra på att beskriva känslor tycker jag! Sätta ord på saker. Och jag vet förstås det där. Det är inte ni det är jag! Jag tror inte att ni har en knasig förväntan på mig själv, däremot har jag det ibland själv. Men min blogg ska inte vara om produkter eller tester eller event. För det jag tycker är roligt är att skriva om sånt jag tänker på. Ju. Tänk att det är så svårt att bara GÖRA ibland va…

      Gilla

    1. Verkligen det samma, blev jätteglad av att du kom fram! Och av att du bor i Kil 😜 Vad var bäst tycker du? Jag hade verkligen en fantastisk helg, skulle inte kunna välja ut en favvoklass för allt jag gjorde var så himla bra.

      Gilla

      1. :),
        Håller med, vilken helg!
        Svårt att välja. Gillar mixen av lite allting, men är sjukt imponerad av Ulrika Norberg. Hon är så sjukt duktig, pedagogisk och kunnig.
        Gillar också Monika Björn väldigt mycket och smått galna Rusty ;). Ser lite playboyaktig ut med sin bara överkropp men med sånt djup och klokhet.
        Härliga kontraster.

        Gillad av 2 personer

  2. Det verkar smart, att skriva det du är sugen på – kör! Vad kul att det blir Yoga Games för dig oxå i helgen, då kanske vi ses. :) Och mitt svar blir ju självklart att jag verkligen verkligen VERKLIGEN ser fram emot Yoga Games och kanske mest av allt Rusty Wells, plus hemskt nyfiken/sugen Ragunath.

    Gilla

      1. Jag med!! Kan det inte vara Yoga Games varje helg? Eller åtminstone nån gång i månaden (så man hinner nåt annat oxå..) ;)

        Gilla

  3. Klok som en bok! Verkar som om alla bloggare tampas med det där i perioder och ändå kommer det tillbaks ibland.
    Hur du än tänker om bloggen så är den i alla fall alltid jäkligt bra, du är en duktig skribent med mycket innanför pannbenet, så det blir liksom inte tråkigt.

    Ha det dejligt i Köpenhamn och kör hårt med blissen!

    Gillad av 1 person

    1. Åh katten, så himla fina grejer du säger! Blir helt rörd. TACK! Och det samma, så klart. Tyckte mycket om senaste Sara-podden med dig, att höra din berättelse. Visste verkligen inte allt. Inspirerande, särskilt att våga bryta upp och ge sig ut i världen.

      Gilla

  4. Men vilken tjusig tjej! Superfin ju :) Jag gillar när du uppdaterar och blir alltid glad när jag ser ett inlägg från dig på Bloglovin, oavsett ifall det är tre gånger per dag eller en gång i månaden typ. Blogga när du känner att du har något att säga, det blir oftast bäst så :)

    Gilla

  5. Idag har jag gjort en fisksoppa, för första gången ever. Den blev super. I veckan hoppas jag på bra jobbesked annars. Och jag tycker ditt beslut är toppen. Helt rätt. Ha en fab vecka!

    Gilla

Säg nåt!