PB2 i gröten

DSCN0745Tack vare julklapp från min syster fick jag testa hösten stora blogghit, PB2, finmalda jordnötter, i gröten i dag. Doftade och smakade fantastisk. Nötter är ett smidigt sätt att ge kroppen mycket extra energi utan att behöva bli proppmätt. Nästa gång ska jag dock vänta med att blanda i pulvret tills gröten är klar, då det tenderade att steka fast.

Och så tänker jag som vanligt att det här är lika enkelt att göra själv. Ibland är det absolut fint att iHerb och Bodystore finns. Glöm dock inte att du lika ofta inte behöver dem. Bara ett fullvärdigt livsmedel (ska vi bestämma att det är den svenska termen för whole foods, eller har du kanske ett bättre förslag att ge mig..?) och lite fantasi. Här behövs nog inte ens det senare. Fram med morteln eller hammar’n ba’!

4 reaktioner på ”PB2 i gröten

Säg nåt!