Första vårrusrapporten!

20130401-103938.jpg

Välkommen måndag och välkommen APRIL! Både veckans och månadens fokus blir löpning. Det har ni säkert redan förstått. Och smygstarten gick redan under veckan som var!

Trots tröttma och huvudvärk lockade den där vårsolen ut mig igår. Det var så skönt! Jackan åkte av och lurarna gränsade till att vara för varma mot öronen. Men benen, nä, de ville inte som jag eller ens något särskilt alls.

Den där 6-7-kilometersåterhämtaren som jag hade tänkt mig stuvades snabbt undan. Men ruscha, det gick! Det är något med att trycka ifrån med full kraft som ger endorfinsprut på sekunden. Fartlek. Världens bästa grej när vare sig hjärna eller ben är på topp.

Så. 22,83 kilometer fick jag ihop under vårrusets första fyra skälvande dar.

Hur gick det för dig? Och du. Blev det inget alls? So what, du kan börja i dag!

20130401-104022.jpg

36 reaktioner på ”Första vårrusrapporten!

  1. Jag har fått ihop mäktiga 5,2 km fördelat på två pass. Ganska stort för mig som inte sprungit på jättejättelänge förutom Runday-passet på fbbc. Tack för utmaningen, utan den hade det nog bara blivit ett pass!

    Gilla

  2. Jag befinner mig på träningsläger med friidrotten i Spanien, så det blir en hel del springa men så gott som ingen sträckmätning om man bortser från gårdagens joggning uppför berget och naturreservatet då klockan sa fyra kilometer. Ungefär fyra timmars träning per dag där allt fokus ligger på löpning och hinderpassager gör att jag skulle tippa på att veckans sprungna kilometer förmodligen ligger kring 40-50, mest troligt lutar det åt det senare :) hoppar på vårruset på riktigt när jag kommer hem nu på fredag, så nästa vecka kan du förvänta dig en mer precis rapport även om sträckan lär bli kortare med tanke på att kroppen tigger om vila efter många pass (mina vader känns som stelnad cement). Ha de bäst!

    Gilla

  3. Ynka 3,6 km innan magsjukan slog till…. Kör ett löpschema lär dig springa 1 mil på 10 v… Vill komma igång i lugnt tempo efter graviditeten…

    Gilla

  4. Oj vad alla är duktiga. Jag har inte kunnat springa alls. Imorgon kanske och då handlar det om någon futtig kilometer.

    Gilla

  5. Jag fick ihop 16 kilometer :) Det var länge sedan och det känns så himla bra! Den här veckan räknar jag med ungefär samma distans, kanske lite mer :)

    Gilla

Säg nåt!