Dagens pang för tiden: backintervaller

20130222-081010.jpg

Vilken lättnad det är att komma ut i ljusnande gryning på väg mot morgonträningen numera! I dag hade jag tänkt ta en springtur, men kom sent i säng, ställde om klockan och fick bara en dryg halvtimme på mig.

Så vad gör man? Intervaller förstås! Den här gillar jag:

  • Värm upp ett par kilometer
  • Leta upp en bra backe, jag väljer en som tar cirka 30 sekunder att springa uppför
  • Pusha allt du bara kan uppför backen, upp upp upp med pulsen!
  • Pjuh. Jogga långsamt ner igen
  • Börja om och repetera så där sex-tio gånger
  • Jogga ner ett par kilometer
  • Gläds åt att du fick till ett expresspass – med kvalitet.
  • Hur inviger ni helgen? Här fortsätter det i full freaking fart. Happy, happy endorfinfull tjej.

    5 reaktioner på ”Dagens pang för tiden: backintervaller

    1. Åh gött!! Grymme! :-D
      Underbara o hatade backar..haha..
      Jag inviger helgen med vab, sjuk liten här hemma…mys hela dagen och hela helgen..haha..
      TREVLIG HELG!

      Gilla

    Säg nåt!