Utmaning: En grön smoothie om dagen i en vecka

20130101-162304.jpg

Finaste readers! Hoppas att 2013 har startat på allra bästa sätt hos er. Själv tänker jag ta saken i egna händer och odla nya, goda vanor för att knuffa upp hälsan ytterligare en nivå.

Vill ni vara med? Jag börjar året med en utmaning. En grön smoothie om dagen i en vecka. Från och med i morgon. Vi mixar, dricker och bloggar recepten med ping till det här inlägget så att jag kan hitta det och länka. Eller så skriver du recepten i mitt kommentarsfält om du inte har en blogg. Alla verk dyker givetvis upp här med credd och länk.

Om en vecka har vi kanske tröttnat på smoothies. Eller. Så har vi gjort oss en ny, hälsosam vana, blivit piggare och skapat sug efter mer grönt. Vem vet!

Jag tjuvstartar redan i dag. Så här:

2 stjälkselleri
1 banan
1 japanskt päron
1 näve bladsallat
Ett par deciliter vatten

Mixa och njut! Gav cirka en liter frisk smoothie.

Så. Är ni på?!

20130101-162352.jpg

22 reaktioner på ”Utmaning: En grön smoothie om dagen i en vecka

  1. Intressant. Jag tänkte precis samma sak idag. En nyttosmoothie om dagen. Mannen kommer hem från sina föräldrar med en juicepress/maskin ikväll som jag ska testa. Jag är helt klart på. Måste skaffa hem lite godsaker bara.

    Gilla

Säg nåt!