Semester enligt Snusmumriken

jeanna_promenad magnusokorna

Hurraaaa! I dag har jag brutit min tröttma med två mil på de öländska vägarna. En springande (nåja… lunkande) och en promenerande. Det senare garnerade vi med fikastopp, äggmackor och kakor i en hamn.

Ibland förbannar jag min egen kunskap, till exempel att jag vet att jag blir piggare om jag rör på mig. Ibland vill jag liksom inte ändå. Shut up, käckma! Flyg vidare till valfri Helly Hansen-person! Jag är en bokmalande snacksälskande slacker som vill ligga still. Dessvärre (bättre!) är det sant, det min käcka sida säger: energin förökar sig i kaninartad hastighet om jag är ute och rör på mig. Två mil senare är jag med andra ord piggare än på flera dagar.Det är lite Snusmumriken över min oemotståndliga inre hurtighet.

Nu vinner dock lässuget, ska sätta mig på uteplatsen och bara MALA. En semesterdag helt i min smak!

jeanna_hamnen4 blomsterang magnus_kohage

11 reaktioner på ”Semester enligt Snusmumriken

  1. Låter som en perfekt sommardag! Känner igen mig i det att göra tvärtemot, även om jag själv har svårt med just det där att ta det lugnt men jag kan ibland bli så där stönig ala 5-åring och bara måste göra helt tvärt om. ;)

    Gilla

Säg nåt!

