Ritualer för att landa i semestern

Skärmavbild 2015-07-07 kl. 17.35.13

Hej babes!

Som säkert många andra av er har jag semester nu. Det har gått så fort att jag inte riktigt har hängt med! Men det här är vår fjärde dag på Öland och om några dagar så där borde vi börja fatta att vi är här. Eller hur funkar det där för dig? Jag behöver i alla fall ganska mycket tid och framför allt avverka vissa viktiga rutiner för att huvudet verkligen ska haja att vi är här. Som att springa vissa särskilda slingor, göra yoga på gräsmattan och åka till stranden (där vattnet hittills är hisnande galenskapskallt!). Hannah och Amanda pratade om exakt det där i ett poddavsnitt (nummer 171) som jag lyssnade på när jag sprang i morse. Om att göra sin egen ritual och grej för att kunna landa i semestern.

Gör du så?

Tänkte ladda upp lite bilder för att visa er vad vi har för oss här, men när jag tömde kameran hade jag visst enbart, alltså enbart, fotograferat olika… blommor! Dolt intresse som knappt ens jag själv kände till..? På instagram kör jag däremot selfiemania, så följ mig där för happy sommarpics vetja!

Hur gör du för att hjärnan ska ställa om till semestermode?

En blomma. Så klart:

pion

En reaktion på ”Ritualer för att landa i semestern

  1. Fördelen med att ha lite ”senare” semester är att tempot sjunker på jobbet innan jag själv går på, vilket jag gör på fredag. Har dock fullt upp på kvällarna att fixa husvagnen som jag tar till Öland på lördag. Väl på plats är jag på plats, alltså i semestermode :)

    Gilla

Säg nåt!

