Solen sken en stund

jeanna-midsommar2015

Glad midsommar, allihop! Jag kom ned till Öland i onsdags kväll. Här gör vi inte så himla mycket mer än äter jordgubbar, springer, gör yoga och samlar på svarta katter. Ungefär. Det har varit tråkigt väder, mest regn, men vi kunde i alla fall sitta ute och grilla och greja på midsommaraftonskvällen. Och titta på andras fallosar, som synes nedan. Ja på fotona här ser det ju ut som drömväder! Vädergudarna gav mig ett fönster på ett par timmar att nyttja…

oland-midsommar aleback

Här springer jag! Favoritrundan ned till hamnen, havet, in i skogen. Formen är verkligen inte på topp, jag är jättestel och tung i bröstryggen och försöker motverka det med yoga. Nån som känner igen? Undrar om det kan vara nån stressgrej. Eller så är det bara skrivbordslivet. Läste Bettys inlägg om fascia och ba: det där vill jag ha! Mjuk och vaken fascia. Rullar omkring på min foamroller och hoppas på det bästa, i väntan på att en fasciaterapeut plötsligt kan dyka upp ur det blå och bota mig från inre torrhet.

knackig-rabarberpaj

Gjort två rabarberpajer hittills. Först en vanlig smulis (älskar smulis!) när min kompis Fredrik och hans fina familj hälsade på oss i torsdags. På midsommarafton den här knäckiiga – beroendeframkallande. För att klura ut vad vi brukar göra på midsommar läste Magnus och jag min blogg igår. Och noterade jag tidigare ägnat mig åt raw och paleo på midsommar. Well, inte det här året som ni ser! Numera: sockerspruta rakt i armen. Typ.

katten-elton svart-olands-katt

Alla svarta katter har en ölandsklubb?

Oh hjälp, nu skiner solen! Måste kasta mig ut. Erfarenhet säger mig att det kan hålla i sig i flera minuter…

Hur var din midsommar?

17 reaktioner på ”Solen sken en stund

  1. Vi hade en rolig midsommar med dans kring stången medan publiken stod under paraply ☔
    Men det blir ju liksom inte midsommar utan dansen och färskpotatis med sill. Sen gav vi upp på vädret och tittade på en film. Mysigt det med.

    Gilla

  2. Ser inte alls dumt ut. Härligt! Måste verkligen besöka Öland igen, det var så länge sedan. Var ofta där som liten. Men till din fråga, min Midsommar spenderades på Gotland, som du förmodligen sett på instagram redan. En har ju liksom koll på allt =) Sol, moln, regn och ja. En typiskt bra midsommar helt enkelt! Kraaam

    Gilla

  3. Som en dalamidsommar ska vara, lövade båtar, spelemän och massor med folk på bygdegården. Ok väder, grillad oxfilé och familj och kompisgäng.
    Avis på Öland men åker ner om några veckor. Min syster bor där och jag älskar att vara där. Min svarta katt får dock stanna hemma 😉

    Gilla

  4. Vilka härliga bilder, ser ut som en riktig sommaridyll trots bristen på sol. Min midsommar var ovanligt bra, struntade i allt vad firande heter och åkte iväg till kristinehamn och sprang en på jättefin led, 34 km, med min pappa. :) Sen blev det middag o jordgubbar med familjen och tidig kväll för mig. Rätt så gött faktiskt även om jag var rätt seg dagen efter men kanske inte av samma anledning som de flesta andra. ;)

    Gilla

    1. Jaaaa klart jag ska göra mer yin! Kloka ni. Det fanatiska är att det blev sååå mycket bättre redan efter ett riktat yogapass. Från att en sikta på plogen gjorde helt sjukt ont till att glida ner i den och verkligen få fördelarna. Fantastiskt. Älskar yoga.

      Liked by 2 people

  5. Åh, jag är ingen midsommarfirare av rang men i år for jag hemåt och norrut och lagom tills att jag landade i Östersund kom solen och värmen hit. Varsågod, säger jag. Idag for jag till fjällregionen och gick en typ skogspromenad. Det var på tok för lätt terräng för att räknas som vandring, men fint väder var det och njöt gjorde jag.

    Gilla

    1. Åh din lyllos! Både sol och promenad låter strålande. Bäst på min midsommar var också en promenad tror jag! Tycker seriöst att det är ett av världens bästa sätt att umgås på? Upptäcka till fots!

      Gilla

Säg nåt!

