Kompressionsshorts och ut ur idet

Men hej måndag! Ännu en strålande helg i ryggen. Kära ni som Sverige njuter av sommaren alltså. Vi hängde på uteservering varenda kväll och proppade oss fulla med prosecco, solljus och babbel. Sjuttifem lyckliga minuter i skogen fick jag till också. Mitt på lördagen, när solen stod som högst… klok som en bok. Typ. Ser det som värmetillvänjning! Lika bra att tukta sig. Du lilla kropp, nu blir det sommar och sol och svett! Känner mig som om jag har vaknat ur idet och blinkande gett mig ut för att se människor för första gången på MÅNDER. Underbart.

Midommar är min favorithögtid och jag njuter av hela den här veckan. Resan dit. Ser målet. Som extra sommarpepp, och av samma skäl som jag har köpt ny vanlig garderob, beställde jag hem ett helt lass nya träningskläder igår. Till exempel stretchigt linne från Le Yoga Shop Paris, luftigt dito från Spiritual Gangsters och kompressionsshorts från 2XU. Har aldrig testat det senare (just shorts alltså. Kompressionstajts och -tröja har jag testat och gillar) så är helpepp och ganska säker på att jag kommer att gilla.

Nån annan som testat kompressionsshorts? Vad är din stora pepp i dag?

7 reaktioner på ”Kompressionsshorts och ut ur idet

  1. Jag har sådana kompressionsshorts från 2XU och tycker väl att de sitter ungefär likadant som mina icke-kopressionsshorts från Craft och andra märken. Tycker också de är lite långa vid första anblicken men de åker upp lite när jag springer så då sitter de bra. Däremot skulle jag aldrig köpa sådana shorts för 800 kr.. hittade mina för ”endast” 499 kr. Tycker även att de är lite låga i midjan.

    Gilla

    1. Intressant synpunkt! Är de som helt vanliga shorts känns det ju inte värt. Jag har mer och mer bara smält att träningskläder tydligen kostar multum numera… Har bara ett par shorts annars och de har jag använt i kanske… Ja drygt tio år i alla fall 😀 Fortfarande i fin form men ska bli kul att testa nya.

      Gilla

      1. Ja.. alltså jag gillar också träningskläder och köper lätt ”dyra” träningskläder och blir helt galen på varför jeans kan kosta 1000 kr? Men köp, köp om du vill ha! Det är roligt med träningskläder :-)

        Gilla

      2. Det är konstigt, jag kan köpa dyra yogakläder utan att tänka så mycket, men med löpargrejer är jag mycket mer snål och använder i princip alltid samma och blöter upp. Har liksom en sport-bh, ett par tajts, ett par shorts. Märklig prioritering! Haha.

        Gilla

  2. Jag har Crafts nya kompressionstajts, från serien Delta. Möjligtvis tycker jag att benen är lite långa, hade gärna sett att de varit ett oar cm kortare men det kan ju ha med kompressionsfunktionen att göra såklart. Men gillar att springa i dem och de är snygga :-)

    Gilla

Säg nåt!

