Vad som helst utom för trånga kläder (typ)

Som sommarkickoff har jag varit på H&M och uppgraderat garderoben. Min kropp har växt under våren, inget passar. Skjortklänningarna stoppar blodet i armarna, shorts och jeans kommer inte över låren och Dolly-bysten tar liksom… plats ;=)

Då är H&M en strålande lösning. Ja, för att det är billigt. Har inte minsta lust att lägga några stora summor på en sommargarderob som förmodligen inte passar (eller känns tidsenlig!) nästkommande år. Skrapade ihop byxor, shorts, linne och tre klänningar för under tusenlappen. Perfekt.

Känns underbart att få vara lite sommarfab efter en period med trånga, svettiga plagg ;=) Alla skäl att shoppa är goda, eller hur?

5 reaktioner på ”Vad som helst utom för trånga kläder (typ)

  1. Absolut, alla skäl är bra. SÅ kul med nya grejer! Och jag kör samma som du, billig peng på sommarkläder, för jag köper ändå nya nästa år =)

    Gilla

  2. Hej. Jag känner delvis igen mig ;-)
    På lite mer än ett halvår har jag gått från storlek 44/46 till storlek 40 och resan är nog inte över ännu. Känner jag min kropp rätt kommer jag av all träning snart att ”bygga på” mig över ryggen och överarmarna, så då kommer snart de plagg jag kan ha just nu att börja bli för små igen. Men visst är det kul med nya kläder, särskilt när anledningen är mer muskler :-)

    Gilla

  3. Haha jag har rensat min garderob, från en proppfull till en väldigt liten och ynklig garderob och fyra stora lådor som fick åka ner i källaren. Men jag håller med, för trånga kläder är INTE kul!

    Liked by 1 person

Säg nåt!

