Kedja fast mig hemma nu!

Hej ni fina!

Varje dag tänker jag att jag ska skriva här, för jag har så mycket att säga! Så mycket att berätta. Så mycket att reagera på. Som det här klämtande, smärtsamma, tuffa och magiska inlägget från Petra. Bästa jag läst på länge. Eller Saras podd om kroppen och den här förbaskat vidriga kränktheten som sprider sig bland oss märkliga människor. Om mig själv och min allmänna status som varelse på jorden.

Återkommer om det senare. Först gör jag våren sista tjänsteresa – till min favoritstad Göteborg. Sen vill jag lite att någon ska kedja fast mig i soffan hemma för om jag inte försöker komma ihåg hur det här med rutiner funkar blir jag nog snart alldeles förvildad! Och det går ju inte.

Så här ska en inte säga, en ska vara kosmopolit och härligt resvan, alltid sugen på att ge sig ut. Men vet ni vad, efter den här resan vill jag absolut i-ngen-stans. Utom hem. Inte se en tågvagn eller flygbuss eller hotellobby på FLERA ÅR. Eller i alla fall… ett par veckor eller så.

Jag vet. Jag är en sån hemmagris. Trivs bäst när jag skedar min katt. Äter 73 000 gånger hellre ett torrt gammalt bröd till frukost hemma, än sitter ensam vid en dignande frukostbuffé på ett hotell. Kramar min kille istället för att ringa på facetime som dör och sen komma hem och inte orka berätta vad jag gjort för då är jag för TRÖTT.

Men det är ju bara jag ;=) En otacksam knasboll, väl.

Hur är du?

10 reaktioner på ”Kedja fast mig hemma nu!

  1. Precis likadan som du! Ääääääälskar att vara hemma. Skrota på. Gärna osminkad i träningskläder. Påta lite i jorden. Sitta på altanen och läsa en bok. Dricka mitt egenkokta kaffe och äta egenkomponerad frukost…. då mår jag så jäklarns bra alltså. Men ändå, ÄNDÅ, ser jag till att boka upp nästan varenda helg med andra saker. Pust. Det finns ju så mycket man måste, borde och vill hinna med?! Speciellt när vänner och familj finns utspridda över hela landet.

    Med inspiration av dig, ska jag nog se till att kedja fast mig själv hemmavid. Ska bara åka till Piteå för en weekend först. Och kanske avboka den där inplanerade midsommarhelgsresan… Tack för inspo! Du är bäst! :D

    Gilla

  2. Åh, jag har saknat dig! Du ingår i min rutin-vardag :-)

    Ang Petras inlägg: WTF?! Att folk ska ha åsikter om hur en ser ut när en springer (eller tränar)? En ser ut precis så som Petra när en springer mycket, en ser ut som jag, en ser ut som XX och YY. Visst finns det ”typiska löpare” – men det innbär ju inte att de (vi) andra INTE är löpare. Folk alltså … Tänk om personen visste vad den kommentaren startade! Jag önskar så innerligt att den som fällde kommentaren läser Petras inlägg!

    Ang resande: jag struntar i vad en ska säga – jag älskar att vara hemma, jag älskar mina rutiner! Där trivs jag, där finner jag min energi! Håller så med om maten, MIN mat HEMMA är bättre än den finaste restaurangmat, på en hotellfrukost väljer jag havregrynsgröt!

    Och nej, du är inte otacksam – utan insiktsfull. Du vet vad du behöver och vill ha – det är inte alla som vet det. Tyvärr. Så var glad för det, och njut av att vara hemma! :-)

    Gilla

  3. Ja, visst är det mysigt att vara hemma….Jag ser fram emot dina inlägg!!
    Ibland har jag också så mycket jag vill skriva men får inte fram en endaste vettig mening, är det klokt :)

    Gilla

  4. Efter en fantastisk men hektisk vår med många resor är jag beredd att hålla med dig! Hemma kan vara så himla skönt. Ens egna säng och ens egna vanor! (Säger hon som åker till England på fredag, för andra gången på tre veckor…)

    Gilla

Säg nåt!

