Till balans i Barcelona

I dag tränade jag för första gången på åtta hela dagar! Eller, jag har faktiskt gjort lite yoga varje dag så visst har jag tränat och till och med höjt pulsen ibland. Men inte med fokus på att bli trött. Tvärtom. Trött har jag varit ändå. Så ända in i döden.

Därför var det ljuvligt att hänga i chinsräcket och pressa på i dag. Därför känns det ljuvligt att packa ner löparskorna i resväskan – den här gången med destination Barcelona. Att vakna med bara en liten, liten förnimmelse av den tidigare migränen, efter att ha sovit en lång ljuvlig natt – det är grejer det. Nu kan jag se det där framför mig som tycktes omöjligt för bara några dagar sedan: Balansen åter. Åh, den är så nära, jag kan nästan ta på den!

Mamma, syrran och jag har gjort tradition av att resa någonstans tillsammans varje vår. Förra året Paris, dessförinnan London. Nu alltså Barcelona, som lovar sommarsol. Och enorma söta frukter, gröna juicer, skaldjur, cava, sand mellan tårna…

Åter till livet! Den här resan ska jag bara göra snällsaker.

Vad händer hos dig?

16 reaktioner på ”Till balans i Barcelona

  1. Först av allt en bamsestor kram till dig! De där VIParna i ens liv – man fattar ju äldre en blir hur extremt VIP de faktiskt är…
    Barcelona låter ju som en perfekt våraktivitet, njut utav bara helvete!
    Själv har jag precis konstaterat att vi på både gott och ont bokat in varenda helg fram till semestern, med ett enda litet undantag. Hoppla, hur gick det till. Först ut blir en helg i Hestra, med besök på Store Mosse, älgpark, MTB och höghöjdsbana. Gissar att träningsvärken kommer vara massiv efter denna helgen.

    Gilla

  2. Fantastisk tradition! Jag har också gjort saker med bara mina döttrar men inte sådär medvetet planerat :) Njut och gör snällsaker, det låter fint. Läste i ditt förra inlägg om din pappa och dina kloka tankar. Det är ju så, alla går igenom tuffare tider och alla kan relatera på något vis. Det hindrar ju inte att det är superjobbigt ibland. Varma kramar och ha en underbar resa!

    Gilla

  3. Jag gör som du, packar väskan och åker till Barcelona. SÅ härligt ska det bli! och värme väntar också ser jag. Ljuvligt! Kanske att vi möts på alla dessa vackra gator. Sköt om dig vännen! <3 kramar

    Gilla

  4. Åh vad härligt med Barcelona! Ett hett tips är restaurangen Toto som är sjukt instagramvänligt inredd, har en grym meny som varierar från säsong till säsong (=endast top noch råvaror som smakar sååå bra) och dessutom himla gulliga servitörer;) Finns på ilovetoto.es!

    Liked by 1 person

  5. Jag har inte tränat alls, allt jag har velat göra är att ligga på soffan i en liten boll typ. Även om jag vet att jag mår bättre när jag rör på mig, men det har inte riktigt funnits ork. Och egentligen vill jag inte alls gå till gymmet, bara vara ute och andas frisk luft men det har varit så sjukt dåligt väder så det har inte varit speciellt lockande att gå ut och gå i spöregn liksom.
    Men hallå, vad mysigt med Barcelona! Det låter som om ni har en fantastisk tradition. Hoppas ni får en mysig resa!

    Gilla

    1. Nä visst handlar det om att lära sig skillnaden mellan de där två! Tröttheten som blir hjälpt av att träna och den som bara blir värre. Säkert har både du och jag faktiskt behövt vara små bollar. Och frisk luft räcker helt klart nästan jämt. Men det har varit så ljust ute tycker jag… 😎😁🙊

      Gilla

Säg nåt!

