Varför jag älskar min chinsstång

gummiband-chins

I förmiddags monterade jag min nya leksak gummibandet i chinsstången, hurra! Sen gjorde jag jättejättemånga chins och pullups i den för att jag liksom inte ville sluta, det var så roligt. Och jobbigt.

Den där stången har kommit att bli en kär vän, precis som trx:en och yogamattan. Jag tycker så mycket om att kunna träna hemma.

Grejer jag gör med stången är just det jag skriver ovan, och så gör jag knees to elbows, vet ni vad jag menar? Kolla videon här nere annars. Grym magövning. Trx:en hänger jag dock i dörrposten för jag är lite rädd att stången ska tycka att det blir tungt med den.

Vad finns det mer för kul en kan göra med den där stången egentligen? Har du några bra förslag?

7 reaktioner på ”Varför jag älskar min chinsstång

  1. Bara hänga kanske? Sådär som de gör i Mästarnas mästare. Jag har alltid velat testa hur länge jag skulle klara men vågar inte hänga där som ett fån på gymmet. Men en hemmastång ger ju goda möjligheter till att öva upp en greppstyrka av Guds nåde.

    Gilla

  2. Åh, var hittar jag sådana gummiband? Har en stång men ledsnar så fort när jag bara orkar ett par rep. Roligare att orka fler!

    Gilla

Säg nåt!

