Nya tidningen Yoga World

chiapudding-yogayamayoga-worldyogayama

Igår var jag på Yogayama när nya, svenska tidningen Yoga World lanserades med buller och bång. Min ljuvliga poddkollega Vevve höll i en galet svettig yogatimme (halkade runt i blötan!) och sedan fick vi babbla loss till Yogayamas fina frukost. Önskar att jag fick äta den jämt! Bovetegröt med äppelkompott, chiapudding med mangotopping och ingefärashot.

Yoga World vill finnas till för både wannabe-yogin och den som redan har en egen praktik, berättade chefredaktör Sara Valfridsson under frukosten. Själv kände jag genast igen många av tidningens texter från en av mina utländska favoriter, Om Yoga & Lifestyle. Här översatta till svenska då förstås. Texter jag verkligen uppskattar för språket, humorn och den avslappnade tonen. Yoga World presenterar inga pekpinnar. Du kan tycka om yoga och ändå fortsätta vara… du. I tidningens första nummer hittar du dessutom finfina Johanna Andersson och min (och resten av hela himla yogavärldens) hemliga crush Patrick Beach.

Med på frukosten var också Emma Bergqvist från hudvårdsföretaget Weleda och hon var lika klok i sin prata som när hon var med i Helt Organiskt för ett tag sedan. Lyssna! Hon har mycket bra att säga om varför det du matar din hud med är viktigt – både för dig och för världen och producenterna. Vem vill du stötta?

Estelle Nordenfalk som är vd på Yogayama berättade också mer om studion som jag länge har tänkt gå till. Inte minst om yogans resa från ohipp och flummig till tokhet i dag. Yogayama har varit med hela vägen.

Sedan köpte jag en Lululemonlinne och gick lyckligt till jobbet med en mycket seriös goodiebag. Fin morgon!

Läser du tidningar? Vilka?

yogayama-2 bovetegrot-yogayama frukost-yogayama vevve-yogayama sara-yoga-world-2 emma-weleda estelle-yogayama yoga-world-goodiebag

9 reaktioner på ”Nya tidningen Yoga World

  1. Å vad kul det låter. Jag måste också in och kika till Yogayama idag eller imon när jag är o huvudstaden och hälsar på.
    Om jag köper tidning så är det oftast när jag reser. Jag hade gärna köpt tidningar mer regelbundet men jag tycker det kostar lite för mycket. Jag kan ju typ köpa en bok för samma pris, så då väljer jag hellre det.
    Men tidningar jag gillar är Vego, den veganska mattidningen, topphälsa och nån yogatidning. Hälsa kan också vara ett alternativ, det beror lite på innehåll i de olika nummerna.

    Gilla

  2. Jag läser inte mycket tidningar längre, mest för att de mest blir liggande och samlar damm när jag snabb-bläddrat igenom dem. Men om jag skulle köpa någon tidning så skulle det förmodligen bli en om trädgård, inredning eller hälsa/träning. Jag vet, lite lagom odefinerat, men jag väljer oftast tidning baserat på dagsform och aktuellt innehåll.

    Gilla

  3. Periodvis köper jag och försöker läsa tidningarna. Ibland så börjar jag läsa och sen så glömmer jag bort den…Det någon träningstidning och nu när våren är på G blir det trädgårdstidningar :)
    Den där chiapuddingen med mangon på toppen ser ofantligt smarrig ut…en sådan skulle jag kanske ta och göra tills i morgon :-)

    Gilla

  4. Den där chiapuddingen med mangotopping såg ju enormt god ut!

    Jag läser bara dagstidningen numera… Prenumererar inte på och köper inte heller några magasin eller veckotidningar just nu. När ska man ha tid att läsa dem? :)

    Gilla

  5. Jag läser aldrig tidningar, jag har prenumererat på flera olika av och till men jag tar mig aldrig tid att läsa. De enda som jag läser är ICAs Buffé som jag får hem i brevlådan pga brukar alltid hitta göttiga recept. Mitt bibliotek har en hel del tidningar så är det något jag vill läsa så går jag dit eftersom de har de flesta större tidningarna av olika slag. Eller så väntar jag tills det kommer ut på nätet vilket det nästan alltid gör :)

    Gilla

Säg nåt!

