Effektiv träning hemma

pullups-1
Mina dagar blir så LÖJLIGT mycket bättre om jag börjar dem med rörelse. I dag hängde jag trx:en i sovrumsdörren och gjorde en cirkel där chinsstången fick vara med också. 12 reps gånger tre varv blev det.

      • Pullups
      • Utfall i trx
      • Enbensböj/pistols i trx
      • Indrag med peak i planka i trx

Avslutade med en coresekvens från Yogaglo. Och några solhälsningar och trianglar förstås.. Happy happy!
trx-utfallJag är inte rädd för att låta knät gå ganska långt mot tårna i utfall, tror helt enkelt inte att det är farligt. Knät är framför foten rätt ofta till vardags. Dessutom får jag mer balans och rörlighet om jag släpper fram knät lite.  Däremot är jag slavisk under att knät aldrig får falla inåt. Tycker du att det känns obehagligt när knät går fram en bit och gärna vill ha en rak linje kan du tänka att knän och hälar staplas på varandra, som här nedan:
trx-enbensbojEnbensböj river fint i rumpan…
trax-mage-1
Mot piiik… Först drar jag in benen, sedan siktar jag på att placera rumpan rakt över axlarna (alltså ytterligare några grader upp jämfört med på den här bilden) i en peak. Tungt!

Har du tränat i dag?

22 reaktioner på ”Effektiv träning hemma

  1. Åh, bra tips för min nyinköpta Multibalance Trainer från Casall :) Den där peak-övningen känns som en utmaning! Det är en solig sön dag, så jag ska nog riva av intervaller eller en längre jogg som huvudaktivitet. Carpe D-vitaminen!

    Liked by 1 person

  2. 1.5 timme i en gympasal, bara jag och maken. Och kettlebells, bulgarian bags och annat skoj. Övade på pullups, eller rättare sagt hängde i en stång och försökta aktivera rätt muskler, kom säkert upp 2 cm 😜

    Gilla

  3. Jag har inte tränat än, men ska alldeles strax iväg! Tror det kommer bli toppenskönt, och sen ska jag ligga i soffan och pilla naveln framför serier. Om jag inte bakar proteinbars såklart :)

    Gilla

Säg nåt!

