Segheten

jordnots-smoothie

Jag fajtas med ett segt virus eller så just nu. Någon som känner igen? Det började med en sen middag med lite för gott vin för två veckor sedan. Natten efter sov jag för lite och vips var jag täppt och slemmig. Mottaglig. Det vill liksom inte släppa!

Näskannan (tack bästa Maria för den!) är min bästa vän och jag skulle kunna sova dygnet runt. Har pausat och vilat hela den här veckan men nu får det räcka. I morgon tänkte jag vakna upp FRISK! Preppar så gott jag kan med bra mat, te och att visualisera mitt vanliga energiska jag som glatt hoppar till jobbet i en fin och peppig klänning i morgon.

Någon mer som dras med något segt?

13 reaktioner på ”Segheten

  1. Jag har varit så himla trött och hängig länge nu. Har t om varit och köpt mig en flaska Chisan i hopp om att det ska hjälpa. Men vaknade igår och förstod att jag börjar bli förkyld….det sitter något skit i kroppen och det är bättre om det bryter ut ordentligt!!

    Gilla

  2. Definitivt segt här! Hemma från jobbet en vecka, inte jättesjuk men tillräckligt för att sova halva dagen och ha huvudet och luftvägarna fulla av slem. Nu tillbaka på jobb sedan några dagar och jag ÄR piggare men känslan att vara helt igenkorkad i luftvägarna släpper inte… Gaaaaah. Krya på oss!!

    Gilla

  3. Igår när jag läste så tänkte jag ”nä, jag känner mig pigg och stark” – sen åkte jag och tränade och nä, jag var då varken pigg eller stark. Idag var det svaga motlutet på väg till jobbet ett motstånd, en utmaning. Men, inget virus, jag tror det är mycket träning och lite för lite mat – så idag är det ätardag! :-)

    Gilla

      1. Ja, det är ätarveckor ibland också, om behovet finns. Älskar att känna att jag kan lita på kroppen – och tryggheten i att lyssna på den!

        Gilla

  4. JA! En envis rackare som vägrar släppa. Nu börjar det bli bättre, känner mig inte sjuk sjuk men energilös på något märkligt sätt. Känns som det är mycket virus som härjar runt nu, inte kul. Krya på dig fina!

    Gilla

  5. Just nu känner jag mig faktiskt okej, men å andra sidan går jag fortfarande på antibiotika från förra veckans halsfluss – men ÄNDÅ! Hoppas du får krya på dig helt snart och känna dig mindre seg. (Fast alltså, seg, det är jag banne mig ändå just nu, trots att jag känner mig frisk i övrigt. Men jag har för mig att jag brukar bli det just när ljuset återvänder – kroppen blir väl härlighetschockad eller något).

    Gilla

    1. Jamen du var ju riktigt sjuk-sjuk! Skönt att höra att det har vänt, verkligen. Jag tror också att jag påverkas av vändningen. Helt stört egentligen, har gått och varit trött på mörkret i flera månader och nu när det blir ljust ba: kaoz.

      Gilla

Säg nåt!

