Blåbärsbullar

friendly-food-blabarsbulle-deg friendly-food-blabarsbulle1

Precis som många andra bloggkompisar har jag skrivit en del om Hur bra som helst-Hanna och recept jag gjort ur hennes Friendly food. Som lingonbrödet och chiasylten här. Gluten- och mejerifritt och allmänt bra grejer som alltid blir bra och är lätta att få till. Magiskt!

Men de här blåbärsbullarna, de har jag bestämt glömt att rapportera om! De gjorde jag i vintras och det ligger fortfarande en liten påse kvar i min frys. Så fort jag råkar få syn på påsen tar jag en. Älskar gotteförråd!

Jag är ingen bull- eller fikatjej i vanliga fall, men de här är verkligen goda. Söta men också tuggiga, lite motstånd och bra krisp i degen. Och som jag skrev i inlägget om chokladmousse – det är onekligen ändå himla trevligt att äta fika till mellis. Och veta att det är bra för mig!

Recept på blåbärsbullarna hittar du här.

friendly-food-blabarsbulle3

7 reaktioner på ”Blåbärsbullar

  1. Mums va gott! Helt off topic men måste bara tips om dagens kropp och själ i p1 (ja jag lyssnar osunt mkt på sr..) om träning och träningshetsen med bla pt-fia. och sverker sörlin. Mycket intressant även om de gärna hade fått gå lite djupare än vad de hann med.

    Gilla

Säg nåt!

