Chokladmousse som mellanmål

johanna-mari
Det blev mycket chokladmousse för mig i helgen. Dels gjorde jag en på recept av Fanny i lördags, dels blev jag bjuden på en mousse signerad min dagiskompis Josefine Jäger hos Johanna igår. Receptet på Fannys mousse finns i hennes chokladbok här, Josefines i hennes fina Hello green här.

Fannys har en bas på silkestofu och jordnötssmör, Josefines på avokado och banan. Ingredienser som gör fikat till ett fullgott mellanmål. God mat som ger energi att bygga muskler, springa, hoppa och leka på. Vilket bra tänk det är!

Till mina chokladmoussar fick jag dessutom fint sällskap. Igår av Johanna och Mari, mina springkompisar som jag pratar mer än springer med, hehe. Just nu handlar det mesta om att de båda ska gifta sig snart. Men en hel del snack om höstens halvmara blev det. Jag ser fram emot att börja min träning längre fram i vår!

choklad-mousse-avokado

8 reaktioner på ”Chokladmousse som mellanmål

Säg nåt!

