Oatly iKaffe – baristamjölk från växtriket

oatly-ikaffe
För flera månader sedan såg jag Oatlys baristamjölk (de kallar det dryck) på havre flimra förbi i flödet. Jag som skummar mjölk till latte på jobbet varje dag blev mycket nyfiken.

Personligen har jag ingen som helst laktosskräck, jag älskar ost, mjölk och grekisk yoghurt, men drar gärna ned på mjölkprodukterna av andra skäl. Som att jag tycker mig må bra av mat som kommer från växtriket. Här finns förresten en alldeles färsk nyhet om läget i svensk mjölknäring. Mycket intressant!

Hur som helst: nån havrebaristadryck fanns inte att hitta på min affär. Jag mejlade Oatly som kunde berätta att den skulle gå ut brett i vecka sju – och nu är den här! På de flesta vanliga affärer, har jag förstått det som.

iKaffe är fyllig och go och skummar fint. Smakar förstås lite havre för det är ju vad den är. Men inte alls som havredrycken. Jag har inte testat den i kaffe utan att skumma först, men har hört andra som säger att det också går fint.

Alltid härligt med nya spännande alternativ!

Har du testat den?

IMG_2222

8 reaktioner på ”Oatly iKaffe – baristamjölk från växtriket

  1. Jag har inte testat, främst eftersom jag inte dricker kaffe hemma utan bara på jobbet men jag ska leta efter den på affären imorgon så kanske det får följa med en tetra till jobbet. Skönt att det är havre också och inte en nötmjölk eftersom det är nötförbud på jobbet!

    Gilla

Säg nåt!

