En Xoko-semla för mamman och en xoko-semla för bebben…

xoko-semla

I dag firade vi ett nytt liv med xoko-semla hemma hos oss! Ja, det nya livet är självt på BB med sin mamma så hen var inte med och firade. Men den nyblivna morsan är semmelfantast så jag tog liksom tillfället i akt…

Det är alltid roligt och konstigt när en kompis får barn tycker jag. Det är fortfarande så nytt i mina kretsar, de flesta av mina vänner är fortfarande barnfri/lösa och ingen har råkat få barn, de som har är högst planerade och väntade, om ni förstår hur jag menar. Inga Oj, oj, hur ska det där gå? eller Åh hjälp, vi som inte har hunnit leka klart!

Personligen anser jag att barn är helt utmärkta sällskap och tycker bara att det är skoj när de plötsligt pluppar ut och ska vara med. Däremot vet en ju en sak: det är slut på långa samtal utan avbrott på ett tag :)) En fattar ju varför naturen gjorde dem så himla himla gulliga och roliga…

Ja, det var nog den största symboliska händelsen på min i övrigt helt utmärkta helg.

Några omvälvande nyheter hos dig?

4 reaktioner på ”En Xoko-semla för mamman och en xoko-semla för bebben…

Säg nåt!

