Gör plats för något nytt

garderob

Äntligen fredag! Dags att packa ihop och summera en del av veckan – även om det fortfarande är en viktig del kvar!

Det här är några exempel på extra bra grejer som jag gjorde under veckan som gick:

  • Fortsatte min köpfrihet, nu med nya reglerna att vi handlar mat torsdagar och söndagar och sedan klarar oss på det.
  • Rensade ur mina flöden! Det kändes verkligt bra. Vi kan inte bara känna positiva känslor och att försöka eliminera allt dåligt och typ bli en enhörning i en fantasivärld är väl inte jättehållbart. Men varför ta in mer skit än vi behöver? Jag:
    …tog bort ett gäng facebookvänner som jag inte ens känner, alternativt blir irriterad när jag läser statusuppdateringar från.
    …tittade igenom min Instagramfeed, men där ville jag ha alla kvar!
    …sist och främst: rensade min Feedly och tog bort väääldigt många bloggar. Personer jag gillar, men vars texter inte tillför mig någonting. Varför, egentligen, ska jag lägga tid på det? Det finns så mycket ny inspiration där ute ju!
  • Gick igenom garderoben och skrev upp alla kläder som jag gillar och vill använda i ett block. Plus en lista på kombinationer så att det aldrig ska bli svårt att hitta nåt att ha. Obs! Kläder som inte platsar på listan bör snarast föras bort. Vad ska jag med dem till? Vill jag inte använda dem vill jag inte äga dem (om de inte kan motivera sin existens med exempelvis ärligt menad nostalgi förstås!).
  • Gjorde ytterligare en lista med grejer jag behöver köpa på sikt. Nähä, det fanns inget akut så nu kan jag slå av tanken på det.

Puh, det börjar bli ordning på mitt liv! Nu ska jag bara rensa ur datorn (ständigt pågående arbete!) och mina diverselådor så ska jag ta helg. En tyst sådan! 6:1 ni vet. Och chark, rödvin och soft musik.

Gjorde du något extra bra för dig själv under veckan som gick?

11 reaktioner på ”Gör plats för något nytt

  1. Jag har inte gjort något alls för mig själv den här veckan känns det som. All kraft har gått till min sjuka katt som ligger inlagd på sjukhus. I onsdags pratade de om avlivning om det inte vände, men igår pratade de om hemgång på måndag så nu känns det äntligen som jag börjar komma på rätt köl igen och jag har energi till att faktiskt göra saker.

    Gilla

      1. Han mår bättre tack och lov. Men han ser så ynklig ut, med sond, tratt och kanyl. Om blodproverna ser okej ut imorgon får han komma hem. Men min största skräck är att han inte äter när han kommer hem för det var det faktum att han inte åt som gjorde att jag upptäckte att han var sjuk. Han hade en tarminflammation som hade lett till en inflammation i bukspottkörteln. Det i sin tur gjorde att han mådde illa och inte ville äta. Så nu har han sondats sen i tisdags för att få i sig näring. Men veterinären tror att han kommer börja äta själv när han är hemma i tryggheten.

        Gilla

      2. Stackars kisse! Och stackars dig. Blir tårögd bara jag tänker på när vår katt steriliserats och fick en inflammation i såret. De tog in henne och tog upp stygnen och gjorde rent och så fick hon ytterligare veckor med tratt. Det var jäkligt jobbigt att gå ut från djurakuten och lämna henne där igen. Jag hejar på er!

        Gilla

  2. Åååhhh, så bra! Träningsinspo i all ära men detta är nog ännu lite bättre! :-) Jag får såna där rensryck emellanåt men jag skulle behöva få dem oftare. In med det nya – ut med det gamla, eller bara ut. Det är så mycket grejer överallt……flöden, prylar, skräp, kläder…..garaget och klädkammaren orkar jag inte ens tänka på!

    Gilla

Säg nåt!

