Banan med jordnötssmör

jordnotsbanan
Den här kombon äter jag numera innan jag sticker till gymmet på morgonen och ofta som mellis på eftermiddagen också – en banan med jordnötssmör. Så. Galet. Gott. Jag klickar smöret i en skål och sen kladdar jag på för varje tugga av bananen. Mmm… Typiskt bra kombo.

Har du någon favoritkombo? Vilken?

16 reaktioner på ”Banan med jordnötssmör

  1. Ingrid Marie-äpplen med hasselnötssmör… mmm…
    På min affär går det bara att få riktiga tråkäpplen om jag vill ha eko (och det vill jag ju) men svenska äpplen känns näst-bäst.

    Gilla

  2. Ja samma!

    En banan, ett par matskedar jordnötssmör (med bitar), lite salt och något slags mjölk mixas. Daglig frulle eftersom jag inte orkar tugga på morgonen och vill ha nåt KALLT att dricka!

    Att röra ihop turkyoghurt och en skvätt blåbärssoppa blir perfekt konsistens och smak!

    På kvällen duschar jag jättejättevarmt och längelänge när alla somnat. Sen blir jag alltid törstig. Då hade jag i somras en grej att jag blandade liiiiite vitt vin (en msk typ), med bubbelvatten och vilken juice som än fanns hemma. Sen sov jag svalt och gott.

    Kaluha med kall mjölk och is är också gott som kvällsdrink! Nu kom jag från ämnet :-/

    Gilla

  3. Åh va gott! Har typ aldrig bananer hemma dock. Eko och fairtrade finns bara i påse och som ensamhushåll hinner jag inte äta upp dom innan de blir dåliga. I-landproblem much? ;) Favvo hos mig just nu: friggs nya tunna majs/riskakor med smör, avokado och örtsalt, mums! Det enda som hindrar mig från att föräta mig på det är att de är så dyra!

    Gilla

  4. Granny Smith -äpplen (de där grönaste och suraste) med nötsmör! Gärna cashewnötsmör :) Så otroligt gott. Tyvärr är Granny Smith -äpplen aldrig ekologiska, men ibland låter jag faktiskt smak gå före sånt för ekologiska äpplen är inte alls goda (jag är en äppelfascist).

    Gilla

Säg nåt!

