Jag har det oförskämt bra

DSCN2289

Det här var liksom bara en dålig dag. För mig. Inget speciellt, nä ingenting faktiskt, bara: en dålig dag. Där jag fräste åt mina stackars kolleger, hade total benkli, för trång klänning (för stora muskler…), för många puckar som är för olika. Samtidigt som jag bara. ville. vara. i. fred.

Men, när jag nu summerar dagen överväger som vanligt det göttiga. Som att Vevve och jag har proddat ett gäng poddar som bara ligger och väntar på att ni ska få höra dem. Att jag fick en Ombar till mellis. Och, framför allt, att det finns så mycket medmänsklighet där ute. Överallt. Till exempel hos Jessica. Hon lyfte min kväll oerhört med punkt nummer 6 i det här inlägget.

Fy tusan vad glad jag är att det finns de som ger och fortsätter att ge. Till andra och inte bara sig själva. Nu ska också jag titta ut från min trånga lilla navel och glädja mig åt att allt är som det ska hos mig. Verkligen. Egentligen.

Det är lätt att bli bortskämd.

Vad vinner när du summerar din dag?

14 reaktioner på ”Jag har det oförskämt bra

  1. Ja, det där har ju ventilerats förr, att kolla i kalendern. Fast jag glömmer det så ofta, och funderar, mår dåligt och rannsakar. Sen kommer orsaken – och vips så hinner jag tänka ”så klart!” och förbannar mig själv lite att jag lagt tid på att analysera något jag borde ha vårdat istället. Kanske lär jag mig till nästa månad …

    Men oavsett, det positiva vinner alltid. Alltid.

    Gilla

      1. Bra idé, om du har möjligheten! Bara vetskapen att slippa folk, få jobba i de kläder man vill och ta de pauser man vill – gör ju att jag har lust att försöka jobba hemma jag med!

        Liked by 1 person

  2. Idag, precis som de flesta dagar, så är det faktiskt att få jobba med ”mina” ungdomar. Dom är så sjukt fina och mysiga, idag ville de överraska min chef som fyller femtio på lördag och fira min systerson samtidigt så vi hade femtioettårskalas eftersom chefen fyller femtio och lill-Lucas fyller ett. De bakade tårta och pyntade med ballonger och serpentiner och sedan så hade vi överraskningskalas. Världens goaste ungar!

    Gilla

Säg nåt!

