Piercings, husdjur och skälet till alla mina studielån

Hej ni gulliga! Och hej måndag och nya veckan – jag tror att jag gillar dig! Det blev en sån där måndag när jag gick hemifrån vid 07 och kom hem 12 timmar senare. Inget samlat intryck att ge till dig än alltså – sån tur då att jag hade sparat slutklämmen på de 100 frågorna om mig! Du hittar de första 66 här och här.

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa… tror jag. Har just bytt till en mjuk variant efter att i 28 år ha älskat att borsta HÅRT! En kan visst ändra sig…

 68. Hur imponerar man på dig? Har självförtroende utan att showa med det. Är lugn och trygg, liksom. Muskler är också ett plus, särskilt om du är tjej…

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma. Min kille hatar när jag ringer så jag brukar vänta tills vi ses, hehe…

 70. Har du någon piercing? Flera. Gissa på!

71. Din största vinst? Att jag gjort mig fri från en massa jobbigheter tack vare kbt. Eller nä, tack vare världens bästa kbt-tant!!! Och mig själv. Hjärta hjärta puss.

72. Civilstånd? Kattmorsa och bor med världens bästa personer: karl samt teeniebonus. Min killes son som bor här varannan vecka och just fyllde 17 år!!! *nyper honom mentalt i kinderna nu*

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Nä, jag besöker ingen hemsida dagligen vad jag kan komma. Feedly, den här, Aftonbladet och Sveriges Radio sker dock rätt frekvent.

74. Är du fåfäng? Verkligen både och! Jag älskar att göra mig fin men skiter i om någon exempelvis publicerar en bild där jag ser ut som skrutt. Om ni fattar. Har insett att jag kan vara skitsnygg och skitful och att det rätt ofta beror på tillfälligheter… och mitt eget humör.

75. Ångrar du någonting du gjort? Jag ångrar sååå mycket grejer, plågas jättemycket av ält. Att jag var en ond tonåring som gillade att mästra andra stackars gulliga små tonårstjejer, till exempel. Usch.

76. Hur gammal är din pappa? 61… hjälp.

77. Vilket är ditt drömjobb? Jag har många! Allt har dock sin bas i journalistik. Radio, skriva, sociala medier, sånt.

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Nej inget, jag har gjort allt. Va??? Jag vill resa sååå mycket, typ se hela USA (mina föräldrar var mega con America när jag växte upp, själv älskar jag typ allt som har med USA att göra nu, gaaah… utom klassklyftor, fattigdom, abortmotstånd, vapen och så då…). Och cirka tusen grejer till.

79. Vad har du haft för husdjur? Kanin (folkilsken), sex marsvin (kanske fler..?), hamster (dog efter typ 21 dar), fiskar (suck), hund (som en lillasyster, saknar henne så mycket) och katt (-er). Kan ha glömt nåt… som ni förstår. Jag älskar djur!!!

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag har två halvbröder som jag inte träffar så värst ofta men tycker massor om. Jag är besatt av jeans och äger svinmånga fast har nästan alltid kjol eller klänning på mig ändå… När jag gick på mellanstadiet skrev jag krönikor för Göteborgs-Postens ungdomsredaktion PÅ INTERNET! Internet var så hett då…

81. Svär du ofta? Oh ja. Trots att jag har ett mycket gott ordförråd!

82. Sverige när det är som bäst? När semestrarna rullar in och Stockholm blir nästan tomt.

83. Kan du åka slalom? Nää =( Köpte skidor och försökte cirka 1,5 gånger i typ femte klass, sen aldrig mer. Vill dock gärna! Sen…

 84. Vad har du ätit i dag? Två glas grön juice, en sharon (givetvis ej från Israel!) och en sallad med chevre, fikon, honung och quinoa. Obs skrev detta för typ en vecka sen, orkar inte rabbla upp allt jag ätit i dag, men det gäller bland annat flera sorters choklad…

85. Vad har du för utbildning? En kandidat i journalistik och multimedia, Poppius grundkurs i journalistik + lösa kurser i bildproduktion, genusvetenskap, sexualiteter, idrottspsykologi och socialpsykologi. Bara det…

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Min hjärna är så kul.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Den som styr det här med balans och koordination… Den verkar vara ledig nästan jämt.

88. Vilken är din bästa egenskap? Att jag verkligen kan gå igång och ge en miljon procent.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Att jag snabbt tappar intresset.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Simone de Beauvoir och Märta Tikkanen (kanske inte så historisk, eum, men… ganska gammal?).

91. Saknar du något? Mina föräldrar nästan jämt.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Nää! Däremot är det viktigt att fira livet på olika vis. Och att dricka champagne. Det är viktigt det =)))

 93. Vad gör dig ledsen? Egoism, själviska människor som bara bryr sig om att de själva har det bra.

 94. Vad gör dig glad? Godiiiiis! Och beröm.

 95. Har du varit gift eller förlovad? Nää. Trots att jag är från Grums!

96. Vad ska du göra i helgen? Fira nämnda nyblivna 17-åring med tårtkalas. Spela tennis. Hångla. Skriva lite här.

 97. Vad är det knasigaste du gjort? Att packa bilen med mina viktigaste grejer och flytta till Stockholm hux flux för att jag plötsligt kom in som reserv på mitt plugg. Kände ingen, hittade ingenstans, var 19 och gjorde typ alla fel.

 98. Vad har du för laster? Min mobil… usch. Ibland vill jag bara låsa in den i ett skåp.

 99. Vem är din förebild? Alla människor som bryr sig om andra och utför handlingar som de själva inte vinner på, för att de vet att någon annan gör det!

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Äta sååå mycket glass från Lily & Hanna.

Svara på valfri fråga du vetja! Plis, plis?

10 reaktioner på ”Piercings, husdjur och skälet till alla mina studielån

  1. Åh, jag älskar såna hör listor :) så kul att få veta lite mer om såna man läser ofta.
    Jag har för övrigt oxå en smärre farm av gnagare i min bakgrund – typ 15 kaniner tror jag ligger begravda på pappas tomt, i big pack-burkar från 80-talet… :)

    Gilla

  2. Alltså den här listan är så kul, kanske måste orka göra den själv. Och så skrattade jag högt här i soffan när jag helt spontant svarade (i huvudet) på frågan om tre saker de flesta nog inte vet om mig. Eftersom jag för det mesta är rätt TMI…:

    1. Jag förlorade (förlorade förresten… Gav bort? Blev av med?) oskulden när jag var 24 år.
    2. Jag intervjuar mig själv på engelska när jag bajsar. Som Oprah liksom, fast på toa.
    3. Jag var på en dejt med en kille en gång och när han kört hem mig på kvällen och lutade sig fram (förmodligen för att ge mig en kram, insåg jag i efterhand) så tog jag hans hand, skakade den och tackade för kvällen. (Kuriosa: Kan hänga ihop med åldern på nummer 1. Killen ifråga ville ändå bli ihop med mig sen, han ringde och hade något slags tal om att jag var Den Rätta för honom. Jag sa att jag skulle ringa upp någon gång när jag hade mer tid. Jag ringde aldrig upp (jag var inte intresserad). Han är numera vår granne på Holmen. Gift med Världens Snyggaste Fru och har två barn men jag kan typ inte hälsa på honom utan att tänka på handslaget och att jag aldrig ringde upp honom).

    Gilla

  3. Lika roligt med listor varje gång. Tack för alla svar! Jag väljer att svar på nummer 81. Svär du ofta? Nej, faktiskt nästan aldrig. Det låter så fånigt när jag svär. Enda gång det händer är när jag tappar nått på tån eller slår mig. Då drar jag hela raddan av svordomar. Liksom kompenserar för att jag aldrig säger dem annars :)

    Gilla

  4. Hej Jeanna! Jisses, vad länge sedan det är sedan jag skrev någonting. Jag läser varje dag, men har inte riktigt skött min roll som interaktiv läsare haha. Måste bara konstatera att du är typ.. Briljant bra på att svara roligt på frågor som dessa. Det är lika spännande att läsa varje gång. Är du i Stockholm nu förresten? Vad sägs om en kaffe någon kväll eller helg?

    Gilla

  5. 82. Sverige när det är som bäst? Eller snarare, norra Sverige när det är som bäst? Den femte årstiden, vårvintern är tamejfan den bästa tiden på året jag vet. Dagarna har blivit längre men vintern är kvar så det är dagsljus och skidåkning och älsk på det mesta då.

    Liked by 1 person

Säg nåt!

