Träna hemma..?

IMG_1089

Snöade det hos er också i dag? Stockholm är vitt. Det bli halt i morgon.

Jag lyckades inte masa mig till gymmet i dag. Jobbade hemma, var på lunchevent, jobbade hemma igen. Så. Tränade också hemma. Tack och lov för hantlar och matta och Interval Timer på telefonen. Sex övningar, trettio sekunder styck, fem sekunder mellan varje för att växla. Tre varv av det. Fick puls, blev svettig, kände mig inte genomtränad men hade roligt och blev på gott humör! Ibland krävs det så lite.

  • Hantelrodd i planka, hö + vä sida separat
  • Sidoplanka med axelpress, hö + vä sida separat
  • Knäböj med hopp
  • Sidoutfall med rotation
  • Dynamisk planka (min bästa!!! Alltid)
  • Walkouts

Kan du träna hemma? Alltså, pallar du träna hemma? Eller behöver du som jag helst ha levande inspiration..?

7 reaktioner på ”Träna hemma..?

  1. Nä. Alltså det här med att träna hemma är nog inte min grej. Svårt att hitta motivationen. En solhälsning här och där på sin höjd, kanske några sekunders planka, någon armhävning. Men inte mycket mer än så tyvärr :P

    Gilla

  2. Jag är väldigt dålig på att träna hemma, jag har inga redskap förutom en yogamatta och den är jag ganska dålig på att använda tyvärr. Men nu när jag börjat min yoga-klass hoppas jag på att jag ska bli bättre på det!
    Det är dessutom skönare att träna på gym, en blir inte lika distraherad av att en kanske ser att en borde dammsuga eller diska eller vad det nu är.

    Gilla

Säg nåt!

