Veckans diet – testa den!

2015/01/img_0020.jpg
Hej måndag! Ny vecka, nya tag. Jag fortsätter dock på min vanliga diet och uppmanar dig att testa:

Ät exakt vad fan du vill. Fundera gärna på vad du tror är bäst av mat som du förstår var den kommer ifrån – eller mat vars process framstår mer som kemi än tillagning. I övrigt: ät vad fan du vill. Och hur mycket, när och var du vill. Du behöver inga magiska nycklar. Förutom en mun.

Hos mig i dag: grön juice, banan, yoghurt, chevre, quinoa, fikon, gröna blad, avokado, tomater, kyckling, jordnötssmör, ris, krossade tomater, spiskummin, gurkmeja, chili.

Världens enklaste diet att komma ihåg och hålla igång. Mat som jag förstår var den kommer ifrån.

Amen.

8 reaktioner på ”Veckans diet – testa den!

  1. Så resonerar jag också. Om du mår dåligt, fysiskt eller psykiskt, av det du äter så bör du se över dina kostvanor. Annars är det bara att äta var, när och hur du vill.
    Ha en fin träningsvecka!

    Gilla

  2. Amen! bästa dieten! Blir dock svårt att lansera den, eller funkar rubriken: ”mirakeldieten som får dig att tappa 50 kg på två dagar!! Plus gör dig lycklig! Och rik! Och alldeles alldeles underbar!!!” ;)

    Gilla

Säg nåt!

