Morgondimma och kvällsljus

DSCN2077

Hej!

Har du en bra onsdag? Jag är nyklippt, nyfärgad och fast besluten om att infria ett av mina nyårslöften – att se till att sova tillräckligt. Igår var jag ledig och smackade in dryga tio timmars sömn. Något som behövs, eftersom jag plötsligt landar på fem-sex timmar per natt. Så också i natt. Olikt mig. I natt ska jag sova! Så det så.

Det bästa jag vet på kvällen är att gå och lägga mig under täcket lite tidigare, ta fram en bra bok och läsa tills ögonen går igen av sig själva. Är jag riktigt lyxig värmer jag en vetekudde i micron att svettas med – och bredvid sängen har jag en anteckningsbok utifall att hjärnan inte kan stänga av utan måste mata idéer. Men ärligt talat somnar jag oftast efter tre minuter och lika många sidor i boken… Klurigheten sitter sällan i att somna för mig, däremot har jag på senaste tiden haft svårt att gå och lägga mig. Det finns så mycket annat roligt att göra! Morgonmänniskan har nästan gått och blivit det motsatta… mysko!

Vem är du? Morgonprisaren eller kvällsmysaren?

13 reaktioner på ”Morgondimma och kvällsljus

  1. Kvällsmänniska, utan tvekan! Var det fysiskt hållbart skulle jag lägga mig vid 2-tiden varje natt, men det funkar ju inte! För problemet ligger dels i att jag har ett jobb, men också dels i att jag inte gillar att sova bort dagen. Så trots trötthet så går jag upp ganska tidigt på helgerna.

    Gilla

  2. Känner igen mig otroligt mycket. Tidigare var jag en morgonmänniska – jag har som mest energi på morgonen egentligen, bara jag kommer igång ordentligt. Men det har inte varit så på senaste. Dock är jag inte en kvällsmysare heller. Jag har gått och blivit en sån som sover nästan 12 timmar… Det är inte roligt det heller alltså. Måste försöka hitta något mellanting. Lättare när det finns rutiner att förhålla sig till förstås :)

    Gilla

  3. Jag gillar egentligen morgonträning och föredrar det egentligen. Dock är jag för tillfället lite för morgontrött men om/NÄR jag bestämmer mig så blir det inga problem att ta tag i det. Blir mycket kvällar som går åt istället. Och fördelen med morgonträningen är ju att ha massor med tid över på kvällarna!
    Dessutom när man tränat ¨på morgonen vet man att det blir en bra dag – iaf funkar jag så. Jag äter bättre och är mycket piggare & gladare de dagarna!! Liksom ”win-win” på alla sätt!! ;)
    Vilken härlig bild – lite sagolik!!
    :)

    Gilla

  4. Alltså det är ju jättemysigt att stiga upp tidigt, man hinner så mycket då. Men fasen vad jag älskar att vara uppe sent på kvällarna också. Även om jag ska upp tidigt. Ångrar det varje morgon, men vad gör man… ?

    Gilla

  5. Också nyklippt idag, eller ja jag fick luggen och nacken ansad. Innan jul drog jag till med att klippa mig kort, alltså kort på riktigt och inte typ till axlarna. Spontana beslut är liksom grejen för mig, synd att jag tar sådana beslut så himla sällan bara. Det blir så bra när jag gör det.

    Gilla

Säg nåt!

