Video: Varför utfall är den ultimata benövningen

Hej kompisar!

I dag har jag gjort en vlogg om varför min nya favoritövning utfall är den ultimata genomköraren för benen. Utfall har till exempel den magiska superkraften att stabilisera och stärka knät, särskilt bra om du är löpare och ibland får ont i knäna när du är trött.

Utfall övar upp din kroppskontroll och din balans och dessutom tränar du hela benet – framsida, baksida, insida, utsida. Och rumpa förstås.

Behöver jag verkligen säga mer? Lyssna på mina tips, titta på de olika varianterna jag visar och lägg sedan in dem i ditt schema. Du kommer att bli stark, snygg och inte minst stadig och kontrollerad!

Vilken är din bästa benövning?

25 reaktioner på ”Video: Varför utfall är den ultimata benövningen

  1. Hej! Jag skulle gärna lägga in utfall i min benträning, men jag är så osäker på hur knät ska se ut på det bakre benet om du förstår hur jag menar? Ska det peka rakt fram eller peka lite utåt?

    Gilla

    1. Hej Fanny! Jag tror att jag förstår hur du menar. Det ska peka rakt framåt, men tänk på att du inte ska göra utfallet som om du går på lina, utan behålla ditt naturliga avstånd mellan fötterna, dvs ungefär höftbrett. Är du med på hur jag menar?

      Gilla

  2. Jag vet när jag gör den dära övningen när jag trycker ihop benen förresten. Men jag får nog inte berätta det för min man.

    Och den motsatta rörelsen lär jag behöva göra för att krysta ut resultatet.

    Hehe

    Gilla

  3. Utfall!

    Det hade jag aldrig sagt för ett par år sen när all benträning var hatträning… Nu saknar jag utfallen något enormt (funkar ej pga foglossning). Alla sorter utom bulgariska. Har skitsvårt för dem. Så försöker köra dem regelbundet förstås… Annars är utfall verkligen bästa sättet att suga ur benen och runda till röven. Och kan köras var som helst om man har ett par kvadratmeter över.

    Gilla

  4. Jag insåg för några månader sedan att utfall är himla bra. Går ju dessutom att variera på cirka tusen sätt, så det går ju inte att tröttna.
    En annan fin övning för ben och rumpa jag upptäckt på sistone är enbensböj på step-bräda, för en som jag som inte bemästrar pistols.
    Och draken är ju trevlig, och lårcurl på pilatesboll. Finns mycket trevligt för benen :)

    Gilla

  5. Mer Jeanna åt folket! Jag hade nästan glömt bort övningen (säg det inte till någon), men den får nog komma in som discoövning i slutet av något rehabpass när jag inte har tidspress.

    Gilla

Säg nåt!

