Gå fort och ha en snygg handväska

Jaha, i morgon börjar allvaret, som min pappa brukar säga. Han är också den enda människa jag vet som längtar efter att semestern ska ta slut så att han får återgå till arbete. För att han älskar sitt jobb så högt. True story!

Jag brukar också se fram emot att börja jobba igen, men viss skakighet hänger visst i sedan förra återkomsten, den i somras alltså. Då jobbade jag fram till 22 redan första dagen och därefter följde tre veckor utan vila. Chockstart.

Så, det är möjligt att jag känner mig lite skraj. Härligt nog väger jag upp med att vara jädrigt snygg! NK:s rea bjöd på en hel bunt fina klänningar – och en ny handväska. Min underbara vardagsklassiker Fran Q Bag från Marc Jacobs budgetlinje får nu sällskap av lillasyster Luna X-body för dagar med mindre packning. Gå fort och ha en snygg handväska så ser ingen att du hellre hade velat stanna på den där karibiska ön.

Rea eller inte rea?

Jag brukar sky den, men NK:s är så bra. Den är på riktigt. Alla storlekar, alla plagg. Kolla ut det du vill ha under säsongen och fynda sen liksom. Varför betala fullpris när rean ändå kommer?

Ps, du som fortfarande känner dig trött trots ledighet – läs Cillas kloka inlägg i dag.

IMG_0116

12 reaktioner på ”Gå fort och ha en snygg handväska

    1. Jaa du… jag vet faktiskt inte riktigt! Han jobbar på ett pappersbruk, det är nåt med flis och truckar och nån klyv… hehe. Han har gjort samma sedan 1971. Då var han 17 år. Beundrar honom djupt för hans älsk till detta. Tack Clara!

      Gilla

  1. Snygg! Jag har också handlat på rean, skulle köpa någon kofta/tröja/offentliga kläder, alltså INTE tränings eller utomhuskläder. Går in på hm. tittar runt. kommer ut med en outdoor fleecetröja. Fail… ;)

    Gilla

  2. Ofantligt snygg väska. Jag blir helt ärligt väldigt avundsjuk. Min kommande köpa hus-tapetsera-renovera och föda barn-budget tillåter inte dyra handväskor och uppiggande shopping. Fast jag skulle behöva. Istället kan jag känna avund på sin väska samtidigt som jag givetvis unnar dig en sådan snygg väska.

    Vi tar oss igenom första dagen imorgon. Och jag går genom korridorerna i skolan snabbt så ser ingen vilken ångest jag har. Sedan sjukskriver jag mig torsdag och fredag. Om det inte känns bra att springa snabbt i korridorerna så att säga.

    Tack för länkning.

    Stor kram!

    Gilla

    1. Och jag unnar dig en bebis, trots att jag gärna skulle byta alla handväskor i världen mot chansen att få bli morsa! Ja, det vet jag ju att du skriver under på. Hoppas verkligen att du får en okej dag Cilla. Du har många människor i ryggen! Stor kram och tack för att du alltid delar.

      Gilla

  3. Snyggt! I somras köpte jag en väska som jag tittat på i flera år från Proenza Schouler på 50%. Köpte den på nätet så jag behövde inte ens gå i affärer. Win!

    Gilla

    1. DET är ju det allra bästa! Jag går gärna i affärer när jag vet precis vad jag ska ha, men att irra runt efter ”något snyggt”, särskilt om det är bråttom typ till en fest, nä fy. Det inträffar ju bara på fuldagar också, väldigt konstigt.

      Gilla

Säg nåt!

