Gott nytt år, vackra människor!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/4bc/40481414/files/2014/12/img_1829.jpg
Under årets sista dagar fortsatte jag att lära mig nya grejer. Till exempel gjorde jag tennisdebut!

Nyårsafton alltså! För en omstartare som jag, som vaknar glad varje morgon eftersom det är en chans att börja om, är det en favoritdag. Jag älskar att summera, reflektera och planera. I år har jag dock inte skrivit någon regelrätt sammanfattning eller lista över året som gått. Istället klottrade jag bara ner det första jag kom att tänka på. Det här (hade jag suttit på ett vettigt nät hade du fått fler länkar):

Det här året reste jag till Jordanien, Israel, Paris, Reykjavik, Dominikanska Republiken och London gånger två. Jag hittade flera nya nycklar till glädje. Skrev på för fast jobb. Jag blev kostrådgivare och genomlevde ett påfrestande halvmarathon. Sprang 17 frustrerade kilometer i skogen i Västerås och skadade en vad.

Jag lärde mig att jag inte alltid kommer att få det jag förtjänar och att det är meningslöst att gräma sig över det. Jag fann tröst i att livet inte är kort utan långt, och att vi under tiden hinner leva flera olika liv.

Välj att ta med dig de delar du har nytta av. Lägg det andra bakom dig.

Jag imponerades av Eiffeltornet och den svenska sommaren. Av att de flesta människor vill väl.

Jag tränade ofta utan plan och mål, men står ändå här i min hittills mest allsidiga kropp. Som jag blir allt bättre på att begripa mig på.

Jag gjorde många nya saker. Och lärde mig massor om mig själv. Med risk för att låta egoistisk är det alltid vad som kittlar mig mest. Vad jag kan använda mig till, vad jag är kapabel att. Det är det häftigaste som finns.

Jag är aldrig ensam, för jag har alltid mig.

Tack för det här året, kära du som läser och du som kommenterar ibland. Ni ger mig så mycket mer glädje än ni troligen förstår.

Gott nytt år! Må det bli ditt allra bästa hittills. Vad du än tror i dag.

7 reaktioner på ”Gott nytt år, vackra människor!

Säg nåt!

