En magiskt träningsfri vecka

IMG_0578

Jag läste hos Rund är också en form-Malin att hon inte har tränat på hela veckan. Det har inte jag heller! Ställt klockan på 06 varje morgon, haft väskan packad – och sen gått upp och… valt yoga hemma istället. Varenda morgon!

Det har varit så skönt.

Den här helgen är jag ensam hemma och ska mest jobba. Firar ändå helg med hemmagjord pizza, glutenfri. Jo då jag äter gluten, ätit både bullar och canneloni i dag, men balans är bra! Receptet finns här. Jag lade på rödlök, kronärtskocka, svarta oliver, romaticatomater och framför allt: mozzarella. Sjukt gott!

Andra bra fredagsgrejer är Lily & Hannas raw food-glass, köpt i stora lass sen jag upptäckte att den finns i stora paket! Och så lyssnar jag på Larsson/Lundell som är min absoluta favoritpodd just nu.

Hoppas att du har det gött också!

7 reaktioner på ”En magiskt träningsfri vecka

  1. Hej och tack för kul och inspirerande blogg!

    Jag läste att du också är glassälskare :D, så vill tipsa om ”Go Coconuts” glass som är lika eko, raw och god som Lily&Hannas – men det underbara är att man betalar ungefär halva priset för denna :D. Vad jag har sett så finns den i två smaker: choklad och vanilj (chokladen är makalöst god) och jag har hittat den på bland annat Daglivs Fridhemsplan (frysboxarna där fryst veganmat finns rätt nära all annan glass).

    Go Coconuts glass i bägare innehåller alltså så mycket som hela 500 gram och kostar 69 kr i stället för Lily&Hannas glass som bara är 350 gram kostar hela 80 kr. Det är ca 138 kr/liter jämfört med 225 kr/liter.

    När jag räknade så sparas många hundralappar in på en säsong för mig och jag får dessutom mer glass som räcker längre (går liksom att spara halva bägaren till annan dag) :).

    God Jul!

    Josefin

    Gilla

    1. Hej Josefin och TUSEN TACK för detta utmärkta tips! Testade faktiskt chokladen i höstas och har lite kvar här hemma, ska ge den en till chans i kväll! Tyckte att den smakade lite mycket kokos, men ska verkligen testa vanilj nu när du har upplyst mig om att den finns. Stort, stort tack för tipset! Kram!

      Gilla

  2. Fast menar du att yogan inte är träning då? Fattar inte riktigt. För det är min yoga definitivt, åtminstone när jag tränar själv (hemma eller klass för annan instruktör – fast det blir sorgligt sällan) och inte bara instruerar.

    Gilla

Säg nåt!

