Byxor gjorda på PET-flaskor

IMG_0493

Du som följer mig på Instagram (@iminatraningstajts) har kanske redan sett att jag har ett par nya favvopantz. Det var efter Linda Leopolds krönika om girls in yogapants (we’re here, we’re sheer, get used to it!) som jag äntligen fick ändan ur och beställde ett par Teekis från min gamla (nåja…) yogafröken Beata, som har en rolig webbshop. Tycker att buzzen runt yogapants är ganska humoristisk.

Grejen med de här tajtsen är inte bara att de är så himla himla fina och SKÖNA (skönaste byxorna jag ägt!) – de är dessutom gjorda av återvunna PET-flaskor, hurra! Just nu har Beata bara ett fåtal byxor kvar, men jag lovar att spana åt er och berätta när hon har tagit in fler.

Men jag måste säga detta: Teeki själva går verkligen hela vägen när det gäller foton på temat girls in yogapants. Och jag blir nästan generad…

Vilka är dina absoluta favorittajts?

15 reaktioner på ”Byxor gjorda på PET-flaskor

  1. Är så sugen på Teeki, tack för tipset på svensk shop kompis!
    Mina favvosar är ett par från Reebok för de lite varmare passen och sapremas heart pants för de svalare passen

    Gilla

  2. Maj gad vad snygg du är och vad stark du ser ut!!

    coola byxor och kul idé med att återvinna pet-flaskor. Stor tumme upp på det. Men, med risk för att bli klassad som för ”pk” (hatar det ordet, borde ju vara ngt fint.) så tycker jag inte om att de använder ordet ”gypsy” i sin beskrivning och som beskrivning av vissa av byxorna. Jag har inte full koll men antar att ”gypsy” kan vara lika nedsättande som z-ordet är för romer i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel men det var min första tanke iaf.

    Gilla

    1. Gulle!

      Du, det där har jag tänkt på. Jag älskar ju Lady gagas låt Gypsy för att den har helt underbar frihetskänsla i sig. Jag har dock inget svar. Kanske har det inte den laddning vi tror? I USA. Det kanske betyder något annat också, så som Lady gagas låt antyder.

      Gilla

  3. Jag älskar Filament tights från Nike, så himla sköna och dessutom SJUUHUUUUKT bra kvalité. Köpte mina första par 2009 när jag bodde i London och de håller fortfarande passformen och färgen ser också okej ut trots idogt tvättande i 60 grader!

    Gilla

  4. Just nu är magen lite i vägen, så det blir inte så mycket tajts. Men sen, då ska här tajtsas :) Jag har ett par från Casall som inte bara är ursnygga utan även sköna. Vanliga svarta Nike gör mig också glad. Men just nu: mjukisar som är snälla mot min mage :)

    Gilla

Säg nåt!

