Mitt kanske bästa kap (!)

Hej på er! Nu var det ett tag sedan vi hördes. Jag har inte legat på latsidan. Nedan ser du fotobevis på vad jag har haft för mig:

Sjungit superhögt (kolla njutningsgraden på Karin längst till höger!)

IMG_0539

Pyntat pepparkakshus
IMG_0503
IMG_0555

Varit gulli
IMG_0511

 Ätit stans bästa sushi
IMG_0564

Köpt chiapudding för 60 spänn (…)
IMG_0498

Och, givetvis, skaffat mitt livs första juleträd!!! Så kär i ‘na så ni kan aldrig förstå! Blir så glad av vartenda litet barr (obs, jag ska resa bort om två veckor, måste ha gran redan nu ju!).
IMG_0571

Har du gran hemma på julen?

Och annars? Vad har du gjort på senaste?

14 reaktioner på ”Mitt kanske bästa kap (!)

  1. Har inte varit hos dig och läst på länge och inser direkt att jag saknat dig i mitt liv. Du är varvar klokhet med skoj. Det gillar jag. Och angående gran. Vi började med plastgran för ett par år sedan för att slippa barr men också för att jag helt enkelt tycker det är onödigt dyrt för ett avhugget träd. Vi klär granen den 9 december. Dagen efter sonens födelsedag så att hans födelsedag får vara just det.

    kram kram

    Gilla

  2. Självklart riktig gran, blir inte jul om det inte luktar gran inomhus. Från början var det tradition att inte ta in den och klä den förrän den 23:e (tradition från mitt barndomshem), sedan ”ok att ta in den till/under sista helgen innan julafton så man får njuta lite längre” och nu funderar jag på att ta in den redan till Lucia eller något – fast det får inte bli för tidigt heller, då tappar man lite av magin. Dessutom gäller det ju att komma ihåg att vattna, samt ha lite tur, så att barren sitter kvar (och med dem alla kulor som annars glider ner) på julafton, och helst över nyår med.

    Gilla

  3. I år är första året vi har plats för riktig gran! Den peppen! Innan har vi haft en mesig liten plastgran som typ stått i trappan… Nu ordentlig gran med massor av pynt! Till Lucia tar vi in den :-)

    Gilla

  4. Ser ut som du har haft det bra minsann! Vi har haft gran de senaste 100 åren men nu funderar jag allvarligt på om det verkligen är värt 500 kr. För ett träd som barrar ner hela huset… Mycket dammsugning för pengarna är det i alla fall :)

    Gilla

  5. Gran hemma på julen är nog den jultradition som anses som viktigast i min familj. Och en riktig gran ska det vara. Så det doftar gran. Så himla härligt! Men den tas inte in förrän den 23:e.

    Gilla

  6. Men du är väl alltid gulli?! Vi julpyntade på jobbet idag med två granar och julstjärnor i fönstren, så mysigt och jag tror att kidsen också gillade det! Dessutom finns det många barn som kanske inte får en sådan rolig jul hemma, och då vill jag försöka se till att de får iallafall lite härlig julstämning hos oss.
    Hemma har jag dock bara en liten miniplastgran, mest bara för att det känns kul att iallafall pynta lite även om jag inte riktigt är julens största anhängare.

    Gilla

Säg nåt!

