Glutenfria scones

IMG_0741.JPG

Jag älskar min morgnar på gymmet. Älskar att gå ut i mörkret, att slippa kriga om stängerna, att komma till jobbet och äta frukost bland alla andra som nyss klev upp.

Minst lika mycket älskar jag mina sovmorgnar, när jag ställer klockan en timme senare, går upp, äter frukost långsamt, går till jobbet långsamt. Som i dag.

Allra lyxigast blir det förstås med en extra god frukost. I morse bakade jag scones. Du hittar receptet här. Gluten- och mejerifria är de.

Hoppas att vi båda, du och jag, får en alldeles strålande torsdag! Och att vi bidrar till att någon mer får samma sak.

Hur startade du din dag? Långsamt, mjukt, eller stressigt? Med träning eller med tidning?

8 reaktioner på ”Glutenfria scones

  1. Jag börjar med frukost framför nyhetsmorgon. När jag väl vaknat så har jag jobbet hemma. Men funderar på att gå till biblioteket imorgon för lite inspo och lugn. Men lugna morgnar föredrar jag, helt klart. Och är glad att jag har den möjligheten!

    Gilla

  2. Baka till frukost innan jobbet – skulle aldrig ske här.. Varken tidning, träning eller bak till frukost här. Jag började som alla vardagar med att släpa mig ut i köket och starta spisen där kastrullen med ägg redan står redo. Frukost med facebook (lagom hjärndött och kräver inte så mycket tankeverksamhet på morgonen), skickade iväg dottern till skolan, och kröp sedan ner i sängen igen, men lyckades inte somna innan jag var tvungen att gå upp igen 50 min senare för att hinna bli klar för att åka på ett möte.

    Gilla

  3. Idag har det faktiskt varit en bra start på dagen. Vaknade klockan kvart i nio (?!) och gick upp, kokade havregrynsgröt med en rejäl klick mandelsmör i och tog det lugnt helt enkelt. Nu ska jag alldeles strax göra mig iordning och ta mig iväg till jobbet, på ett ganska bra humör ändå.

    Gilla

  4. Jag, trots att jag älskar att sova och avskyr att gå upp på morgonen (framförallt på vintern när det är kallt), har börjat gå upp och cykla på min träningscykel kl 6 på mornarna nu.. Jag är mäkta stolt faktiskt, jag bor så nära jobbet att jag egentligen skulle kunna gå upp 07.39 och hinna i tid. Svårt att ge järnet på morgonen, men im getting there. Sen äter jag frukost på jobbet, mest för att jag prioriterar att göra annat på morgonen än att sätta mig o äta (exempelvis sova, eller då, nuförtiden, cykla..). Långt svammel. Ha en bra dag!

    Gilla

Säg nåt!

