Skuldfri måndag

IMG_0466
IMG_0458
God morgon, måndag! En favoritdag hos mig, som ni vet. Just den här startar jag på tåget mot Västerås där jag ska stänga brandenkapitlet en gång för alla. Krisen som definierade hela min höst eller kanske året när det summeras ihop?

Helgen då? Som ni ser överst har jag bakat mina första cupcakes. Kan vara de första jag har ätit till och med. Att spritsa glasyr var cirka 33 gånger svårare än jag trodde… Men det var kul!

Oklart nu vem som ska äta upp dem. Förmodligen får jag besegra min stolthet och ta med dem till jobbet trots att de se er ut som små högar rottweilerbajs med strössel på. I sockersugsdimman vid 15 kommer troligen ingen bry sig.

Bild två: tacos med mango. Sååå gott, tips tips. Dessutom guilt free (snälla ge mig en bra översättning??? Skuldfri? Låter som Finanssektorn Meddelar) (att du aldrig kommer att bli) tack vare vegofärs. Full med socker men ingen behövde dö för min taco.

Okej, du då? Vad hände i helgen?

Just det, jag simmade i lördags också, tusen meter med min kompis Kakan och en gubbe som älskade att gulla med mina fötter. Jag vill simma mer tror jag! Som yoga fast utan coola tricks och instagramhausse.

9 reaktioner på ”Skuldfri måndag

  1. God måndag! Håller helt med ang simning. Som yoga för skallen. Ska försöka komma iväg till simhallen någon dag. Är inte ens halvvägs i graviditeten och känner mig redan så himla tung och eländig så lite viktlöshet skulle sitta fint. Gäller bara att pricka in tid när skolklasserna inte är där, blir liksom inte riktigt så yogigt då…

    Och vego… Jag äter det jag kan äta nu, så är det bara. Allt är guilt free när man är som jag. Men vi har redan bestämt att köra på vår matkasseleverantörs vegokasse när bebisen är ute. Behöver helt enkelt inspo för att inte fastna i kötträsket. Varannan vecka vegokasse blir perfekt för oss tror jag. Så kan vi la möla köttbullar någon gång däremellan om vi måste.

    Gilla

  2. Önskar att jag gillade att simma. Men jag kan inte andas i takt…. Rättare sagt jag kan inte andas alls. Jag håller andan tills jag blir grön och måste stanna. Dessutom är det blött och kallt. Två omständigheter jag inte tycker om… Men inom tio år ska jag lära mig crawla. Sådeså.

    Gilla

Säg nåt!

