Lördagsreceptet: Chokladdoppade mullbär

IMG_0449Jag älskar chokladdoppade mullbär. De finns i helt vanliga butiker med bra eko-/superfoodsortiment, men är så klart löjligt enkla att göra själv. Kan du gissa hur?

Ja, det kan du förmodligen. Smält ett par rutor riktigt mörk choklad i en liten skål. Rör ner lagom mycket mullbär, så att alla blir täckta av choklad. Ställ i kylen en stund.

Ät och njut.

Bättre lördagsgodis kan jag inte tänka mig just nu. Det och en skål grönkålschips, aaaaah.

Får du lördagsgodis i dag? Vad blir det?

10 reaktioner på ”Lördagsreceptet: Chokladdoppade mullbär

  1. det är ju helt löjligt att jag inte tänkt på att göra det här själv. Liksom jag älskar chokladdoppade mullbär och jag gör ju ändå EN DEL gotte i mitt kök.. men att göra det här själv? Aldrig ens tänkt tanken. Hahaha vad knasigt.
    Glad lördag på dig, fin-Jeanna!

    Gilla

Säg nåt!

