Chiaboom

dsc_1698

Här om dagen letade jag inspo till min chiapudding och kära ni så många recept det finns på nätet! Inte bara bland hälsobloggar utan… alla. Chia måste ha varit årets boom.

Min egen bästa grej att göra av di små fröna är den helt fantastiska pajen som du ser ovan. Receptet finns här. Gör den! På riktigt. Utklassar alla gammelpajer. Glutenfri, mejerifri, vegansk, raw, paleo, säg vad den inte är…

Det bästa är att du kan äta den till frukost eller dessert eller mellis – och bjuda skeptiker. De kommer att smälta allihop.

9 reaktioner på ”Chiaboom

  1. Åh den pajen testade jag när du la ut den – och gillade den. Undrar varför jag inte gjort den fler gånger! Kanske dags i helgen, känner jag :-)

    Gilla

  2. Åh, vad härlig den ser ut! Jag har precis köpt hem chia och behöver inspiration för vad jag kan testa. Denna paj ser super härlig ut!

    Gilla

Säg nåt!

