Jag vill inte dö i dag

IMG_1771.JPG
IMG_1773.JPG
IMG_1775.JPG
Visst är det underbart att springa under strålande sol mitt på dagen. Särskilt på vår och höst, när jag liksom inte tar den för given och blir lika glad varje gång den påminner om sin existens.

Men skymningen! Skymningen. Vilken lyckokick den är. En plirigare, mer eftertänksam lycka än den där strålande solen. Mer som mjukglass i magen. Eller en stor bukett blommor. Inget våldsamt pirr, men kanske vackrare.

Så jag säger som Beatrice Eli. Jag dör helst en annan dag. Än den här.

17 reaktioner på ”Jag vill inte dö i dag

  1. Åh va vackert! Håller verkligen med, det är något magiskt över skymningsljuset. Och så häftigt när man kommer in och DÅ blir det direkt becksvart ute.

    Gilla

  2. Ja visst är det vackert. Tycker det är lite magiskt och spännande nu på kvällarna då det är så mörkt. Dö ska vi alla en dag, men de flesta dagarna ska vi faktiskt inte det.

    Gilla

Säg nåt!

