Lyx i det lilla

IMG_0055

Ka-boom! Tisdag! I dag är det vilodag för den här noggrant genomtränade kroppen och så ska jag kvällsroa mig med att bowla och äta tapas med redaktionen. Tisdagslyx!

Det här med att vara igång med träning igen efter en tämligen hackig period är så ljuvligt. Känner verkligen tillfredsställelse när jag tänker på hur snyggt det har rullat på de senaste veckorna. Också det en lyx! Två gympass och lika mycket löpning per vecka har det blivit. Lite mindre än jag planerade från början, men alldeles lagom ändå. Yogan pillar jag in lite här och var. Är i en period där den liksom alltid finns med. En kvart med Yogaglo i morse till exempel. Den energin räcker långt.

Just nu är mitt enda fokus att hålla mig på banan och vara glá. Så tillräckligt.

Vilket är ditt träningsfokus? Håller du det?

11 reaktioner på ”Lyx i det lilla

  1. Haha, träningsfokus har jag nog aldrig haft. Jag bara försöker göra allt jag har lust med, hinner och orkar utöver mina pass jag leder och de vilodagar jag behöver ha pga dem. Ja, det blir ju en del extra för att öva (ny korre på bodyjam t.ex.) inför passen oxå. Men jag är rätt nöjd med den variation jag har, det är suveränt att instruera så olika pass som yoga, step, bodyjam, bodybalance och något spinningpass då och då. Önskar bara att jag hann springa lite mer regelbundet och att jag hann/tog mig för att GÖRA mer yoga själv (antingen hemma på egen hand, eller något enstaka pass för någon annan som guldkant) istf att bara leda yoga vilket verkligen inte är samma sak. Men mitt fokus med all träning har alltid enbart varit att jag tycker det är kul, tycker om att röra mig, svettas, bli trött, och tycker om känslan det ger, och tycker om att känna mig stark, smidig, pigg och frisk, tycker om hur bra träningen är för mig, kropp och själ.

    Gilla

  2. Hm. Så här: jag går inte längre på SATS, men överväger att börja igen. Promenerar som aldrig förr, men saknar ett rejält flås. Fick lite blodad tand när det gällde Indoor Walking, men ser att SATS endast har på ett fåtal ställen. Vill träna ryggen, men osv – jag är lite trög denna höst, men det är okej. För jag har yoga på onsdagar. Och det gör hela skillnaden!

    Gilla

  3. Mitt höstfokus håller än så länge, helt otroligt. Mitt immunförsvar har tidigare inte varit mycket att hänga i granen och höst och vinter brukar innebära rätt lite träning pga diverse krassligheter. Efter en del förändringar i våras har jag dock knappt varit sjuk, och jag har i höst följt min plan och det känns kanon i kroppen. Min sjukgymnast är imponerad över mina framsteg och jag känner mig stark och det liksom funkar. Det är knappt att jag vågar skriva det. Det är kul och jag är stolt, och jag har high five:at mig själv ett antal gånger.

    Gilla

  4. Det flyter på. Men känns ganska ostrukturerat för tillfället. Finns så mycket jag tycker är kul, samtidigt som jag försöker följa ett löp-program mot marathon som jag hela tiden måste modifiera pga mina pass och pga en massa andra lopp som jag springer liksom utanför programmet och som gör att jag behöver vila trots att det står intervaller… Så. Ingen struktur men helt ok träning ändå. Och yoga.

    Gilla

Säg nåt!

