Hobbyjunkie

IMG_0015
Aloha! Lite taskig frekvens här just nu, det pågår alldeles för mycket annat i mina hjärnor! I dag har jag till exempel okynnesköpt (ännu!) en kamera. Mot bättre vetande (hoho, du har redan… fyra…) och mot familjens vetande (oklart hur jag ska lägga upp detta när de kommer hem i kväll..?). Ovan ser du min första selfie med ‘na! Det lär bli fler…

Jag har alltid haft en fascination för teknik och gillar att köpa prylar. Gillar däremot inte att anstränga mig för att förstå dem, därför kan vi väl säga att… mitt intresse för teknik är något ytligt. Men gu, få köp gör mig så pirrig och glad som sådana här!

Oj, oj, oj vad jag ska fota nu!

Fast…

…efter att ha köpt kameran gick jag in i en sybutik för att köpa en present. Det var mysig där, bland alla mönster och tyger och trådar, en hel värld. Kom på mig med själv med att tänka hmm… kanske ska börja… sy?

Då måste jag bara… köpa en symaskin.

Aaaah! Vilken hobbyjunkie jag är! Eller ska vi säga… materialhobbyist. Så klart.

Har du många hobbyer (obs korrekt svenska!)? Räkna upp tack!

12 reaktioner på ”Hobbyjunkie

  1. Verkar vara ett bra köp :) Jag ÄLSKAR också teknik – nästan inget annat inköp får det att pirra lika mycket. Det är något med möjligheter som skapas tror jag…nya funktioner som öppnar nya dörrar, fin design som gläder ögat, genomtänka grejer som får det att klicka liksom.
    Jag är också rastlös dock, så foto är väl det område där jag verkligen gått emot min natur och faktiskt fördjupat mig – även om jag kunde vara snabbare i min utvecklingskurva såklart :)

    Förresten undrar jag om inte hobbyn kommer vara en utdöd art inom några få år – med den hiskeliga förkortningen av attention span som pågår…vad tror du?

    Gilla

    1. Exakt, exakt så! Dessutom finns det något oerhört lyxigt och storslaget med de där paketen. Att packa upp dem, känna nylukten, otåligt vänta medan batteriet laddas. Hurra! Gillar också fina kläder som kommer inpackade i papper, det är lite samma tema. Nja, jag misstänker att en riktigt tajt hobby blir allt viktigare för oss. Sen tror jag säkert att vi kommer att byta och inte behålla samma hela livet. Men jag tror att det blir allt viktigare för oss att ha något stadigt att hålla i handen, nåt att fokusera på och… ja, materialisera runt ;-)

      Gilla

      1. Haha, ja men hur ska vi ha tålamod att lära oss? Jag kan knappt läsa en bok längre, det är ju lite läbbigt ändå. Men det lär svänga, som allt annat.

        Och JAAAA…unboxing…my god vad härligt det är…:P

        Gilla

  2. Men du kan ju inte droppa att du köpt ny kamera och sen inte tala om vilken modell??? (PS Fyra måste vara okej, jag har tre och överväger en fjärde. Jag tänker att om jag har en GoPro Hero4 så borde mitt liv liksom automagiskt bli sådär coolt och actionladdat som i deras reklamfilmer. Visst?)

    Utöver träningsrelaterade hobbyer så… Tja, är läsa en hobby? I så fall det. Och så nagellack.

    När ska vi simma, förresten?

    Gilla

    1. Hahahaha! Det är en ingen tjusig – en Canon G16. Nog för att jag redan hade en kompaktkamera, men… jag fotar mycket hellre med en bra kompakt än våra feta systemkameror. Orkar aldrig bära med dem…

      Bästa nagellack? Jag gillar OPI. ;=)

      Vill gärna simma! Var simmar du den här årstiden?

      Gilla

      1. Åh, jag gillar Canon! Finaste färgerna tycker jag.

        Bästa lacket… Ingen lätt fråga! Just nu säger jag ILNP, Dance Legends och Lilypad Lacquer. =)

        Simmar faktiskt inte alls särskilt mycket just nu, men det är dags att komma igång. Eriksdalsbadet ligger kanske nära till hands?

        Gilla

  3. Jag tycker hobbyn ”vila” är en av mina bästa. Men jag gillar ju också att måla akvarell. Allt som har med mat att göra räknar jag till hobby (även fast jag också har arbetat med det i ett tiotal år innan jag började med frilansskrivandet). Jag kan sitta och dregla över det faktum att Paul Svensson öppnar en egen restaurang på Fotografiska. Men jag tror stenhårt på hobbys som egentligen inte är relaterade till prestation. Mycket bra!

    Gilla

Säg nåt!

