Allt kryper

IMG_1608.PNG
Fy tusan vad trött en blir av konfa, hörrni! Efter två nätter med för lite sömn börjar jag bli rätt tom. En intressant personlig spotting är också att saker kommer åt mig på ett annat sätt när sömnbristen gnager. Små, små saker blir liksom… stora. Läskiga. Känslorna taggar hela tiden på ytan.

Tårarna bubblar över, går inte att hålla tillbaka när jag omvärldsbevakar ebola på svarta hål som Flashback och tvingas registrera allt hat, rasismen, den fruktansvärda människosynen som tydligen blir allt mer ok att blotta. Obegripligt är det och just nu kan jag inte hantera det. Om nånsin. Det finns otäcka människor där ute.

Sömnbrist gör mig känsligare än annars. Känner du igen dig?

9 reaktioner på ”Allt kryper

  1. Åh, jag är väldigt mycket som du tror jag. Har varit trött pga höst några veckor och den här veckan på matig konfa två dagar. Plötsligt ser jag problem som inte fanns innan, blir ledsen över larviga saker och tar till mig det mesta.

    Ebola, klimatkris, rasism. Det har jag konstant ångest och magont över.

    Men för att avsluta positivt – jag tror på godhet! Vi kommer fatta, om än sent, och då kommer vi hjälpa varandra.

    Gilla

  2. Oooh ja! Jag är känslomänniska ”normalt” sett. När jag inte får sova blir jag helt GALET känslomässig. Blir superglad över minsta lilla komplimang. Superarg över skitsaker och ledsen över enstaka ord som egentligen inte betyder någonting.

    Kram M

    Gilla

Säg nåt!

