Vem vann och varför?

Flera av er har frågat vad som hände med de där yoghurtkopparna från Sagaform egentligen. Vem vann och varför?

Över 70 personer var med och tävlade på bloggen och Instagram. Jag totalnjöt av att vara enväldig domare och är dessutom otroligt nöjd över att jag fick massa bra tips på köpet. Ni är imponerande kreativa! Allra mest imponerad blev jag av Fanny, som onekligen har en oomtvistad fallenhet för det här med matkreation:

Jag skulle använda den till så mycket mer än yoghurt, även om det såklart också skulle fylla den from time to time. Men jag tror nog att en och annan kall gröt skulle få åka med i den, och varför inte få med sig ett o-sött mellis där jag staplar grönsaksstavar i själva koppen och locket fylls med hummus. Liksom jaatack! Eller, hemgjorda frökex i koppen och i locket ha nötsmör att doppa i. Möjligheterna är uppenbarligen oändliga, det enda jag är tämligen säker på är väl att det skulle bli en av de där grejerna man använder mest hela tiden.

Geni!

Eson fick mig på fall med sin fina dikt – kreativitet har ett stort plus i min bok:

I min kopp skulle chiapuddingen få bo.
Fylld med kokos och vanilj så go.

I locket en topping av något slag.
Som kan varieras från dag till dag.

Toppingens grund tänker jag såhär:
nötter, torkad frukt och bär.

Ja, det är bara att blanda och ge.
Om jag vinner muggen återstår att se.

Och det där med att vara modig och unik och sig själv och så, det gillar jag också. Den tredje koppen hamnade därför hos Lovisa, som helt klart har en poäng:

Madagaskar vaniljyogurt och Coco Pops! Kanske inte det mest hälsosamma, men utan tvekan det godaste!! :)

Stort tack alla ni som var med och tävlade! Det är så roligt att ni vill hänga här.

En reaktion på ”Vem vann och varför?

Säg nåt!

